Zamknij
Transmisje wideo: Konferencja prasowa online 5150 Warsaw Marathon. Sroda (10.02.2016) godz. 12.00.

Wywiady

Wywiad wideo

T-Mobile będzie wspierać rozwój społeczności Twittera


Pozostałe wideo

Twitter służy nam do kontaktu z liderami opiniiTwitter ma niezbyt duże znaczenie dla firmy Allegro. Jednak to się może zmienić w przyszłości jeśli stanie się narzędziem zasięgowym i kiedy będzie możliwość targetowania reklam w Polsce. Pozwala skrócić dystans między marką, a użytkownikiem - to jego główny atut - mówi Mateusz Puszczyński, Allegro.pl, Lider zespołu Social Media.zobacz film


PR jest subtelniejszy niż marketingMedia relations nie jest osią działań B2B, ale może wspomóc relacje biznesowe. Sprawdza się tam, gdzie nie można użyć reklamy (np. w branży prawniczej) lub gdzie celem jest budowa wizerunku firmy. Media relations ma jedynie wywrzeć wpływ na grupy docelowe. Nie kontaktujemy się z nimi bezpośrednio. Przykładem może być komunikacja ekspercka.zobacz film


Bez wiedzy merytorycznej nie dogadałbym się z dziennikarzamiWiedza merytoryczna to podstawa do podjęcia pracy w PR - mówi Piotr Plak z agencji Procontent - Ja swoje doświadczenia zdobywałem inwestując na GPW i handlując walutami.zobacz film


Reklama kontrowersyjna w Polsce nie działaW portfolio firmy Unilever jest dezodorant, który ociera się o granice kontrowersji. W głowach mamy tez przykład konkurentów, których reklama dla odmiany traktowała mężczyznę jak przedmiot. Znam wyniki sprzedażowe tych produktów i wiem, że w Polsce to się nie do końca lepiej sprzedaje. Reklama nakręcona na rynek amerykański czy brytyjski może być dalej posunięta w przymrużeniu oka. Rynki te żyją z reklamą od lat 60, a dana marka od 30 lat posługuje się daną konwencją i konsument wie, skąd to się wzięło. Nasz konsument jest o wiele bardziej tradycyjny w odbiorze przekazu niż przeciętny konsument europejski - mówi mówi Aleksander Śmigielski, Media Director CEE w firmie Unilever oraz członek zarządu IAA Polska.zobacz film


Prosumenci to tylko poznawcze leniuchyJesteśmy poznawczymi leniuchami . Na przykład, ile trzeba zadać sobie trudu by kupić nowy telewizor: czy Led, czy plazma, jaka częstotliwość odświeżania. Osoby, które uciekają do social media to osoby kupujące pod wpływem wpływu społecznego, to osoby uciekające od myślenia. A wszyscy mówią, że to prosumenci. To nieprawda. Poza tym, word of mouth nie jest niczym nowym. Jeśli kobieta idzie na bazar i pyta się innej kobiety, gdzie kopiła tę marchewkę, to to też jest word of mouth - tylko w wersji off-line – mówi Jacek Wójcik z SGH.zobacz film


Ważne jest zaangażowanie użytkowników w zmiany na stronieBardzo ważne są rozmowy z użytkownikami. Można się wielu rzeczy od nich nauczyć. Na poprzedniej stronie marki Pat&Rub uruchomiliśmy ankietę, w której zapytaliśmy o wady i zalety naszego serwisu. Na podstawie zebranych informacji i w oparciu o wiedzę ekspercką specjalistów powstała nowa witryna. Zmiany zostały wysoko przez użytkowników ocenione, a oni sami docenili fakt zaangażowania w proces zmian - mówi Agnieszka Nowicka, niezależny ekspert e-commerce współpracujący z marką Pat&Rub.zobacz film


Marketing dla kobiet bazuje na kobiecych kodach komunikacjiMarketing dla kobiet powinien być częścią strategii firmy. Myślenie strategiczne o konsumentce to myślenie o kobiecie, która może być wiernym klientem, staje się podmiotem naszych działań. Strategia marki musi zatem odpowiadać realnym potrzebom kobiety. A więc musimy poznać konsumentkę. Niestety, rzadko robimy badania, a jeśli już je robimy to nie przekładamy tego na kobiece kody komunikacji. Przykładem prawidłowej komunikacji jest produkt „Mleczny start” - mówi Katarzyna Pawlikowska, Garden of Words.zobacz film


PiS przejął inicjatywę i jest profesjonalnyDonald Tusk powiedział kiedyś, że PO nie ma z kim przegrać, ale zapomniał, że może przegrać z "czymś", nie tylko z "kimś". A więc np. z sytuacją kryzysu. To milczenie PO wykorzystał PIS i przejął informacyjną inicjatywę. Będąc opozycją można bardzo wiele obiecywać. U władzy trzeba być bardziej ostrożnym. Z drugiej strony, obywatele i tak nie wierzą politykom, podoba im się tylko to, że chcą z nimi rozmawiać. PIS to wykorzystuje i robi to profesjonalnie - mówi Wiesław Gałązka.zobacz film


Nie mylmy funkcjonalności z użytecznością serwisówWiele osób myli funkcjonalność z użytecznością. Przykładem błędnego rozumowania marketingowca może być serwis grono.net, który próbował uciec do przodu rozwijając funkcjonalności. Tymczasem ludzie oczekują prostoty. Większa funkcjonalność może oznaczać mniejszą użyteczność serwisu. Poza tym, ludzie płytko przetwarzają informacje. Im więcej informacji wokół nas, tym gorzej je przetwarzamy - mówi Jacek Wójcik z SGH.zobacz film


Marek Sodolski o platformie Avon ConnectsMarek Sodolski z Avon Cosmetics opowiada o korzyściach płynących z platformy Avon Connects, która powstała kilka lat temu. Strona służy do wymiany opinii i doświadczeń między konsultantkami firmy Avon np. jak zorganizować spotkanie, jak omówić się z klientem. Avon Connects ma też charakter platformy społecznościowej. W jednym miejscu konsultantki mają dostęp do informacji produktowych, o obszarze health & beauty itp.zobacz film


Za sukcesem sportowym musi iść działanie PR-owskieDlaczego pewne dyscypliny mają szczęście do sponsorów, a innym się to nie udaje. Czy to kwestia widowiskowości, czy wyników sportowych? Piłka ręczna ma obie te cechy, a mimo to przez długi czas nie mogła znaleźć sponsora. Od czego to zależy? Odpowiada Grzegorz Kita, Sport Management Polska. Na popularność dyscyplin wpływa to, co młodzi ludzie uprawiają na poziomie edukacji szkolnej. Inna sprawa, to połączenie w danej dyscyplinie sukcesów i walorów promocyjnych. Żeby dyscyplina została doceniona przez reklamodawców musi za sukcesem iść działanie PR-owskie.zobacz film


Klientki nie zawsze są zadowolone z dużych zniżekKlientki nie zawsze są zadowolone z dużych zniżek. Produkty luksusowe muszą być trochę droższe. Jeśli produkty są za tanie, to klientki wietrzą podstęp. Zawsze dobrze jest skonstruować komunikację tak, by one czuły, że to oferta specjalna, wyjątkowa, a nie obniżka, czy wyprzedaż. Bo to się niedobrze kojarzy. Przykładem może być kampania bruno banani, w której kobiety informujemy o produktach męskich. Zamiarem było pokazanie, że marka może być zabawna, otwarta tak, jak konsumenci tej marki. Sposób mówienia zależy od produktu, od grupy celowej - mówi Jolanta Szczerba z firmy Opcom.zobacz film


Branża motoryzacyjna i kosmetyczna z najgorszą komunikacją do kobietDla wszystkich, którzy chcą zdobyć konsumenta w Polsce ważna jest informacja, że dzisiaj kobiety decydują o 88 proc. wszystkich decyzji zakupowych rodzin. To są środki czystości, ubrania, żywność. 76 proc. wydatków ważniejszych niż te codzienne np. dotyczących wakacji, samochodu , inwestycji również należy do kobiet - podejmują je samodzielnie lub mają w nich bardzo duży udział. Powstał też ranking 10 branż, z których komunikacji kobiety nie są zadowolone. Pierwsze trzy miejsca na podium zajęła branża motoryzacyjna. Na 6. miejscu – ku zaskoczeniu - jest branża kosmetyczna – mówi Katarzyna Pawlikowska, Garden of Words.zobacz film


Na blogu firmowym to my ustalamy regułyBlogi firmowe wciąż mają rację bytu. Minusem Facebooka jest to, że ciężko tam dotrzeć do archiwum wpisów. Na blogu firmowym można zrobić archiwum, ustawić kolejność wpisów. Ale przede wszystkim blog to nasze miejsce do budowania relacji lub odpierania zarzutów na temat naszej firmy. Komunikacja na blogu zależy od naszej grupy docelowej. Świetnym przykładem jest blog Orange, na początku skierowany do dziennikarzy biznesowych. To jest nasze miejscy, my tu ustalamy zasady - mówi Maciej Budzich, mediafun.pl.zobacz film



Wywiad tygodnia

Wywiad z Arkadiuszem Artemjewem, agencja Martis

Wywiad z Arkadiuszem Artemjewem- współzałożycielem i CEO agencji reklamowej Martis, który z branżą związany jest od początku jej istnienia w Polsce. W tym roku jego firma obchodzi 25. urodziny. Jak sam mówi „To dobra okazja do podsumowań i wyznaczenia kolejnych założeń do zrealizowania”.

Pozostałe wywiady

Wiesław Gałązka: Krew na pierwszej stronie

Zauważmy, że żałoba NARODOWA w naszym kraju ogłaszana jest nawet wówczas, gdy tyczy się wypadku lokalnego – owszem tragedii, jednak wciąż lokalnej. Następnie najczęściej obserwujemy w mediach wręcz tragikomiczny wyścig polityków na miejsce katastrofy – mówi Wiesław Gałązka w rozmowie o nekropiarze i nekromarketingu - czyli wykorzystywaniu śmierci przez polityków i media. Rozmawia Gabriela Jatkowska.

czytaj dalej

R. Korzeniowski. Nowa jakość biznesu na EURO 2012

Tworzymy specjalną przestrzeń, salon biznesowy do spokojnego odbioru rozgrywek, w której nasi klienci mogą poczuć się jak super fani – mówi Robert Korzeniowski w rozmowie z Gabrielą Jatkowską o nowych możliwościach dla biznesu, czyli corporate hospitality, pierwszym takim produkcie w Polsce, który pojawi się w trakcie UEFA EURO 2012.

czytaj dalej

mBank. Bank bez gwiazdek w ofercie

mBank. Bank bez gwiazdek w ofercie

Słowa o tym, że mBank tworzony jest przez klientów, nie są tylko pustym sloganem – mówi Rafał Borkowski, Zastępca Dyrektora Departamentu Marketingu mBanku w rozmowie o kampanii internetowej mBanku, wykorzystywaniu crowdsourcingu oraz braku znanej twarzy w reklamach mBanku. Rozmawia Gabriela Jatkowska.

czytaj dalej

Bylejakość domeną polskiej kolei

Liczę na to, że może dzięki Euro 2012 zauważy się w końcu zagranicznego klienta, który w swoim kraju przyzwyczajony jest, że podróżowanie pociągiem jest czymś normalnym, a nie wstydliwym jak w Polsce – mówi Jakub Majewski, ekspert ds. transportu, w rozmowie na temat braku zainteresowania spółek kolejowych zmianą ich fatalnego wizerunku. Rozmawia Gabriela Jatkowska.

czytaj dalej

Sparing wolontariuszy EURO 2012 już w październiku

O tym kto, gdzie i kiedy może starać się o wejście do grupy wolontariuszy podczas Mistrzostw Europy w piłce nożnej z Martą Dermańską, kierownikiem projektu „Wolontariat Miast Gospodarzy UEFA EURO 2012™” w Warszawie rozmawia Gabriela Jatkowska.

czytaj dalej

Mądry CSR to także zyski - Maciej Bednarczyk, TelePolska

Zamienić zabójcze „albo” na kreatywne „i” – czyli o CSR idącym w parze z zyskami w modelu MŚP. Z Maciejem Bednarczykiem, Prezesem Zarządu TelePolska Sp. z o.o. rozmawia Gabriela Jatkowska.

czytaj dalej

Mariusz Czubaj: Marketing futbolowy jako efekt kuli śniegowej

„EURO 2012 traktowane jest jako trampolina, która ma nas wybić z zacofania i unieść na poziom, do którego aspirujemy” – mówi dr. Mariusz Czubaj w rozmowie z Gabrielą Jatkowską na temat marketingu sportowego, naming rights oraz różnic pomiędzy kanałami sportowymi.

czytaj dalej

Co się stało z Matką Polką?

Z Sylwią Chutnik o wizerunku współczesnej matki - indyjskiej bogini z wieloma parami rąk - rozmawia Gabriela Jatkowska.

czytaj dalej

A. Grzegrzółka: Praga odpowiada na potrzeby mieszkańców

O inwestowaniu urzędu w dobre relacje z mieszkańcami, przełamywaniu stereotypów w myśleniu o samorządzie oraz o zmianie cywilizacyjnej na warszawskiej Pradze Południe i o odczarowywaniu jej wizerunku z wiceburmistrzem dzielnicy Praga Południe, Adamem Grzegrzółką, rozmawia Gabriela Jatkowska.

czytaj dalej

Dariusz Paczkowski. Robota na wiele wcieleń

O graffiti społecznie zaangażowanym i o malowanych domach, które zmieniają świat z Dariuszem Paczkowskim, współzałożycielem Fundacji Klamra, street-artowcem społecznym rozmawia Gabriela Jatkowska.

czytaj dalej

Wywiad z Jerzym Paciorkowskim, prezesem PAP

Wywiad z Jerzym Paciorkowskim, prezesem PAP

Prywatyzacja miałaby sens, gdyby dała nam kapitał na rozwój, na inwestycje. Dzisiaj PAP zachowuje płynność finansową, ale kryzys na rynku mediów odbija się na naszych przychodach. A inwestycje w najnowsze technologie elektroniczne są kosztowne. Idealnie byłoby, gdybyśmy dzięki prywatyzacji mogli pozyskać kapitał i zachować narodowy charakter agencji. Przyglądamy się doświadczeniom prywatyzacyjnym agencji z naszego regionu Europy. Nie są one godne naśladowania - mówi Jerzy Paciorkowski, prezes PAP w rozmowie z Damianem Zaczkiem, Decydent.pl.

czytaj dalej

Społeczna odpowiedzialność to nie tylko CSR

W ostatnich latach karierę w naszym kraju robi pojęcie społecznej odpowiedzialności. Odpowiedzialny biznes, odpowiedzialna firma, odpowiedzialny pracodawca – coraz więcej instytucji na każdym kroku pragnie pochwalić się stosowaniem dobrych praktyk, czy to wobec własnych pracowników, czy to wobec społeczeństwa. Zdaniem Anny Cygan, koordynatorki projektu Społecznie Odpowiedzialna Uczelnia, pod pojęciem odpowiedzialności społecznej kryje się jednak znacznie więcej, niż tylko i wyłącznie osławiony w ostatnich latach CSR.

czytaj dalej
Strona 2 z 14 « 1 ... 2 3 ... 14 »

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...