Zamknij
Transmisje wideo: Konferencja prasowa online 5150 Warsaw Marathon. Sroda (10.02.2016) godz. 12.00.

Wywiady

Wywiad wideo

T-Mobile będzie wspierać rozwój społeczności Twittera


Pozostałe wideo

Twitter służy nam do kontaktu z liderami opiniiTwitter ma niezbyt duże znaczenie dla firmy Allegro. Jednak to się może zmienić w przyszłości jeśli stanie się narzędziem zasięgowym i kiedy będzie możliwość targetowania reklam w Polsce. Pozwala skrócić dystans między marką, a użytkownikiem - to jego główny atut - mówi Mateusz Puszczyński, Allegro.pl, Lider zespołu Social Media.zobacz film


PR jest subtelniejszy niż marketingMedia relations nie jest osią działań B2B, ale może wspomóc relacje biznesowe. Sprawdza się tam, gdzie nie można użyć reklamy (np. w branży prawniczej) lub gdzie celem jest budowa wizerunku firmy. Media relations ma jedynie wywrzeć wpływ na grupy docelowe. Nie kontaktujemy się z nimi bezpośrednio. Przykładem może być komunikacja ekspercka.zobacz film


Bez wiedzy merytorycznej nie dogadałbym się z dziennikarzamiWiedza merytoryczna to podstawa do podjęcia pracy w PR - mówi Piotr Plak z agencji Procontent - Ja swoje doświadczenia zdobywałem inwestując na GPW i handlując walutami.zobacz film


Reklama kontrowersyjna w Polsce nie działaW portfolio firmy Unilever jest dezodorant, który ociera się o granice kontrowersji. W głowach mamy tez przykład konkurentów, których reklama dla odmiany traktowała mężczyznę jak przedmiot. Znam wyniki sprzedażowe tych produktów i wiem, że w Polsce to się nie do końca lepiej sprzedaje. Reklama nakręcona na rynek amerykański czy brytyjski może być dalej posunięta w przymrużeniu oka. Rynki te żyją z reklamą od lat 60, a dana marka od 30 lat posługuje się daną konwencją i konsument wie, skąd to się wzięło. Nasz konsument jest o wiele bardziej tradycyjny w odbiorze przekazu niż przeciętny konsument europejski - mówi mówi Aleksander Śmigielski, Media Director CEE w firmie Unilever oraz członek zarządu IAA Polska.zobacz film


Prosumenci to tylko poznawcze leniuchyJesteśmy poznawczymi leniuchami . Na przykład, ile trzeba zadać sobie trudu by kupić nowy telewizor: czy Led, czy plazma, jaka częstotliwość odświeżania. Osoby, które uciekają do social media to osoby kupujące pod wpływem wpływu społecznego, to osoby uciekające od myślenia. A wszyscy mówią, że to prosumenci. To nieprawda. Poza tym, word of mouth nie jest niczym nowym. Jeśli kobieta idzie na bazar i pyta się innej kobiety, gdzie kopiła tę marchewkę, to to też jest word of mouth - tylko w wersji off-line – mówi Jacek Wójcik z SGH.zobacz film


Ważne jest zaangażowanie użytkowników w zmiany na stronieBardzo ważne są rozmowy z użytkownikami. Można się wielu rzeczy od nich nauczyć. Na poprzedniej stronie marki Pat&Rub uruchomiliśmy ankietę, w której zapytaliśmy o wady i zalety naszego serwisu. Na podstawie zebranych informacji i w oparciu o wiedzę ekspercką specjalistów powstała nowa witryna. Zmiany zostały wysoko przez użytkowników ocenione, a oni sami docenili fakt zaangażowania w proces zmian - mówi Agnieszka Nowicka, niezależny ekspert e-commerce współpracujący z marką Pat&Rub.zobacz film


Marketing dla kobiet bazuje na kobiecych kodach komunikacjiMarketing dla kobiet powinien być częścią strategii firmy. Myślenie strategiczne o konsumentce to myślenie o kobiecie, która może być wiernym klientem, staje się podmiotem naszych działań. Strategia marki musi zatem odpowiadać realnym potrzebom kobiety. A więc musimy poznać konsumentkę. Niestety, rzadko robimy badania, a jeśli już je robimy to nie przekładamy tego na kobiece kody komunikacji. Przykładem prawidłowej komunikacji jest produkt „Mleczny start” - mówi Katarzyna Pawlikowska, Garden of Words.zobacz film


PiS przejął inicjatywę i jest profesjonalnyDonald Tusk powiedział kiedyś, że PO nie ma z kim przegrać, ale zapomniał, że może przegrać z "czymś", nie tylko z "kimś". A więc np. z sytuacją kryzysu. To milczenie PO wykorzystał PIS i przejął informacyjną inicjatywę. Będąc opozycją można bardzo wiele obiecywać. U władzy trzeba być bardziej ostrożnym. Z drugiej strony, obywatele i tak nie wierzą politykom, podoba im się tylko to, że chcą z nimi rozmawiać. PIS to wykorzystuje i robi to profesjonalnie - mówi Wiesław Gałązka.zobacz film


Nie mylmy funkcjonalności z użytecznością serwisówWiele osób myli funkcjonalność z użytecznością. Przykładem błędnego rozumowania marketingowca może być serwis grono.net, który próbował uciec do przodu rozwijając funkcjonalności. Tymczasem ludzie oczekują prostoty. Większa funkcjonalność może oznaczać mniejszą użyteczność serwisu. Poza tym, ludzie płytko przetwarzają informacje. Im więcej informacji wokół nas, tym gorzej je przetwarzamy - mówi Jacek Wójcik z SGH.zobacz film


Marek Sodolski o platformie Avon ConnectsMarek Sodolski z Avon Cosmetics opowiada o korzyściach płynących z platformy Avon Connects, która powstała kilka lat temu. Strona służy do wymiany opinii i doświadczeń między konsultantkami firmy Avon np. jak zorganizować spotkanie, jak omówić się z klientem. Avon Connects ma też charakter platformy społecznościowej. W jednym miejscu konsultantki mają dostęp do informacji produktowych, o obszarze health & beauty itp.zobacz film


Za sukcesem sportowym musi iść działanie PR-owskieDlaczego pewne dyscypliny mają szczęście do sponsorów, a innym się to nie udaje. Czy to kwestia widowiskowości, czy wyników sportowych? Piłka ręczna ma obie te cechy, a mimo to przez długi czas nie mogła znaleźć sponsora. Od czego to zależy? Odpowiada Grzegorz Kita, Sport Management Polska. Na popularność dyscyplin wpływa to, co młodzi ludzie uprawiają na poziomie edukacji szkolnej. Inna sprawa, to połączenie w danej dyscyplinie sukcesów i walorów promocyjnych. Żeby dyscyplina została doceniona przez reklamodawców musi za sukcesem iść działanie PR-owskie.zobacz film


Klientki nie zawsze są zadowolone z dużych zniżekKlientki nie zawsze są zadowolone z dużych zniżek. Produkty luksusowe muszą być trochę droższe. Jeśli produkty są za tanie, to klientki wietrzą podstęp. Zawsze dobrze jest skonstruować komunikację tak, by one czuły, że to oferta specjalna, wyjątkowa, a nie obniżka, czy wyprzedaż. Bo to się niedobrze kojarzy. Przykładem może być kampania bruno banani, w której kobiety informujemy o produktach męskich. Zamiarem było pokazanie, że marka może być zabawna, otwarta tak, jak konsumenci tej marki. Sposób mówienia zależy od produktu, od grupy celowej - mówi Jolanta Szczerba z firmy Opcom.zobacz film


Branża motoryzacyjna i kosmetyczna z najgorszą komunikacją do kobietDla wszystkich, którzy chcą zdobyć konsumenta w Polsce ważna jest informacja, że dzisiaj kobiety decydują o 88 proc. wszystkich decyzji zakupowych rodzin. To są środki czystości, ubrania, żywność. 76 proc. wydatków ważniejszych niż te codzienne np. dotyczących wakacji, samochodu , inwestycji również należy do kobiet - podejmują je samodzielnie lub mają w nich bardzo duży udział. Powstał też ranking 10 branż, z których komunikacji kobiety nie są zadowolone. Pierwsze trzy miejsca na podium zajęła branża motoryzacyjna. Na 6. miejscu – ku zaskoczeniu - jest branża kosmetyczna – mówi Katarzyna Pawlikowska, Garden of Words.zobacz film


Na blogu firmowym to my ustalamy regułyBlogi firmowe wciąż mają rację bytu. Minusem Facebooka jest to, że ciężko tam dotrzeć do archiwum wpisów. Na blogu firmowym można zrobić archiwum, ustawić kolejność wpisów. Ale przede wszystkim blog to nasze miejsce do budowania relacji lub odpierania zarzutów na temat naszej firmy. Komunikacja na blogu zależy od naszej grupy docelowej. Świetnym przykładem jest blog Orange, na początku skierowany do dziennikarzy biznesowych. To jest nasze miejscy, my tu ustalamy zasady - mówi Maciej Budzich, mediafun.pl.zobacz film



Wywiad tygodnia

Wywiad z Arkadiuszem Artemjewem, agencja Martis

Wywiad z Arkadiuszem Artemjewem- współzałożycielem i CEO agencji reklamowej Martis, który z branżą związany jest od początku jej istnienia w Polsce. W tym roku jego firma obchodzi 25. urodziny. Jak sam mówi „To dobra okazja do podsumowań i wyznaczenia kolejnych założeń do zrealizowania”.

Pozostałe wywiady

Z Kariną Koziej, Konsultantem Citybell Consulting, rozmawia Gabriela Jatkowska

O tym, co dla miasta oznacza tytuł Europejskiej Stolicy Kultury, i które spośród polskich miast ma szansę go zdobyć z Kariną Koziej, Konsultantem Citybell Consulting, rozmawia Gabriela Jatkowska.

czytaj dalej

Ciszewski PR - pod obstrzałem nagród

O wartości nagród i o tym, jaką siłę ma facebookowski „I like it”, z prezesem Jerzym Ciszewskim oraz Sebastianem Hejnowskim, dyrektorem zarządzającym Ciszewski PR rozmawia Gabriela Jatkowska.

czytaj dalej

Nowa marketingowa era Piasta Gliwice - wywiad z Piotrem Należytym

Mija miesiąc od powołania do życia nowego działu marketingu przy GKS Piast S.A. Pierwsze dni były bardzo pracowite i przyniosły szereg zmian oraz sporo nowości. O tym co się zmieniło i jakie są plany na bliższą i dalszą przyszłość rozmawiał Grzegorz Muzia, rzecznik prasowy klubu z Piotrem Należytym, dyrektorem d.s. marketingu i komunikacji.

czytaj dalej

Wywiad z Barbarą Bojarczuk, Decora S.A.

Barbara Bojarczuk jest dyrektorem personalnym w Decora S.A. Spółka, która jest wiodącym producentem artykułów wykończenia wnętrz, już po raz drugi została uhonorowana tytułem „Inwestor w Kapitał Ludzki”. Decora doceniana jest jednak nie tylko za to jak dba o swoich pracowników.

czytaj dalej

Mateusz Ostachowski: duży Internet to najlepsze miejsce dla małych firm

O możliwościach Internetu w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, internetowym wykluczeniu biznesów i o tym jak walczyć o wzrost konkurencyjności polskiej gospodarki oraz jak przeciwdziałać wykluczeniu internetowemu w prywatnych biznesach rozmawiamy z Mateuszem Ostachowskim z agencji Kompan.pl, która zajmuje się tworzeniem strategii obecności małych i średnich firm w Internecie.

czytaj dalej

Jak komunikować się z lekarzami? - rozmowa z Maciejem Krasnodębskim

Rozmawiamy z Maciejem Krasnodębskim, redaktorem Naczelnym wydawnictwa Openmedica i współtwórcą pierwszej w Polsce telewizji internetowej skierowanej do lekarzy specjalistów.

czytaj dalej

Paweł Sudol: zakaz reklamy piwa to wyraz bezradności

Ministerstwo Zdrowia przygotowuje projekt ustawy, przewidujący restrykcje reklamowe wobec branży piwowarskiej. Projekt przewiduje drastyczne ograniczenie możliwości reklamowania piwa. Rozmawiamy z prezesem zarządu Kampanii Piwowarskiej.

czytaj dalej

Matylda Setlak o polskim i angielskim PR oraz początkach agencji na rynku UK

Z Matyldą Setlek (Setlak PR) rozmawiamy o początkach agencji na rynku brytyjskim, marketingu etnicznym i różnicach między polską i brytyjską branżą public relations.

czytaj dalej

Wywiad z Dorotą Wróblewską – Dyrektorem Artystycznym portalu sophisti.pl

Zapraszamy do lektury wywiadu z Dorotą Wróblewską z portalu sophisti.pl, z którego można dowiedzieć się dlaczego reklamodawcy przenoszą swoje budżety do internetu, jak rozwijać projekty internetowe aby osiągnąć sukces i czy Polacy to naród kreatywny. Ciekawym zagadnieniem poruszonym w rozmowie jest udział różnych marek w organizowanych konkursach na serwisie. Również dla PR-owców może być to cenna wiedza jak budować relacje z Użytkownikami poszczególnych portali internetowych.

czytaj dalej

O kupcach, burdzie pod KDT i rzecznikach policji - rozmowa z Piotrem Czarnowskim (First PR)

O kupcach, burdzie pod KDT i rzecznikach policji - rozmowa z Piotrem Czarnowskim (First PR)

Dziś rozmawiamy z Piotrem Czarnowskim, prezesem agencji First PR, która doradzała kupcom handlującym w halach KDT. Po wtorkowej burdzie i wielkiej awanturze, które media bardzo nagłośniły czas zadać kilka pytań o działania First PR. Dziennik informował m.in. że agencja szkoliła kupców i tej zdolności komunikacyjnej mieli bać się rzecznicy Policji. Jak było naprawdę?

czytaj dalej

O PR-e, komunikacji samorządowej i efektywności- wywiad z burmistrzem Kraśnika

Dziś rozmawiamy o prowadzeniu działań public relations w tak specyficznej instytucji i otoczeniu jaką jest samorząd. Naszym rozmówcą jest Piotr Czubiński, burmistrz miasta Kraśnik, które od kilku lat organizuje coroczną ogólnopolską konferencję poświęconą public relations. Najbliższa rozpoczyna się już w środę 3 czerwca.

czytaj dalej

O sztuce prezentacji multimedialnych rozmowa z Pawłem Lenarem

Prezentacja, przemówienie, pokaz to bardzo ważna część budowania swojego wizerunku i stylu wypowiedzi. Dobre przygotowanie, powtarzanie pewnych stałych elementów w każdej prezentacji i właściwe poznanie audytorium pozwoli na osiągnięcie sukcesu i zrealizowanie zamierzone celu. O tym jak to zrobić rozmawiamy z Pawłem Lenarem, specjalistą zajmującym się sztuką prezentacji i zagadnieniem wystąpień publicznych i autor książki Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych.

czytaj dalej
Strona 3 z 14 « 1 2 ... 3 ... 14 »

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...