Zamknij
Social Media

 

M jak Mobile

Facebook Buzz

WWW Review

YoowLine - reklama, która oszuka prawo?

07Listopad2011

Autor: Witold Sokołowski, Tagi: Noidss, YoowLine

Ulotki i plakaty prędzej czy później lądują w koszu. Słabnie skuteczność reklam w mediach tradycyjnych. Jeśli ktoś szuka nowego sposobu na zareklamowanie swojej firmy lub produktu, to ma szczęście. Katowicka spółka Noidss szykuje nośnik z pogranicza reklamy drukowanej i... mobilnej.

Jakkolwiek kuriozalnie to zabrzmi, chodzi o reklamę na odzieży. YoowLine, bo tak nazywa się nowy produkt, pozornie wygląda jak zwykła koszulka. Nowatorski jest system montowania wymiennych nośników - ze zwykłego T-shirta YoowLine czyni mobilną platformą reklamy, którą może znaleźć się w każdym miejscu o każdej porze. Co więcej, ludzie mogą sobie nawet nie zdawać sprawy, że mają do czynienia z reklamą

Tu przypomniał mi się pomysł firmy bukmacherskiej Betclick. Jak wiadomo firmy z tej branży mają zakaz reklamy i sponsoringu. Szczególnie bolesne jest to w przypadku wydarzeń sportowych, z którymi są na całym świecie kojarzone. W Polsce loga Betclick, czy bwin nie mogą pojawić się więc ani na koszulkach zawodników, ani na okalających boiska bandach.

Pomysł firmy Betclick polegał na wtopieniu w kibicowski tłum hostess. Oczywiście ubranych w koszulki z firmowym logo. Atrakcyjna hostessa nie tylko przykuje uwagę kibiców, ale zawsze może rozdać firmowe gadżety, a w ferworze emocji nawet wymienić się z nimi strojami. Pomysł ten został zresztą skutecznie przetestowany na tegorocznym Wimbledonie. Niestety, podczas EURO 2012, ani później takie rozwiązanie nie przejdzie - jest zbyt oczywiste i nachalne.

„Należy odróżnić sytuację, gdy kibic danego klubu zakłada koszulkę prywatnie – utożsamiając się z ulubioną drużyną lub piłkarzem – od zamierzonego budowania przekazu reklamowego. Trudno sobie wyobrazić, że urząd celny, który odpowiedzialny za ściganie naruszeń ustawy hazardowej – będzie karał każdego, kto nosi odzież z logotypem bukmachera. Nie można zatem następnie karać kibiców na używanie tych gadżetów” – mówi Dominik Jarawka, prawnik Fortuny zakłady bukmacherskie.

Reasumując, wg prawników Fortuny, karze mogą podlegać organizatorzy niecnego procederu, ale nie zwykli kibice. Chyba, że wyglądającym jak zwykły kibic hostessom i stewardom udowodni się udział w kampanii.

Co to ma wspólnego z reklamą YoowLine? Bardzo wiele. Możliwość wykonania nadruku na T-shircie jest dostępna od dawna. Nikt w Polsce nie oferuje jednak możliwości wymieniania aplikacji. Dzięki trwałym i elastycznym rzepom, do których przyczepiane są nośniki, reklamodawca może dowolnie wymieniać aplikacje z różną treścią. Ubrani w taką koszulkę kibice mogą łatwo wmieszać się w tłum w metrze lub autobusie. Do tego stopnia, ze ludzie nie będą zdawać sobie sprawy, że mają do czynienia z reklamą.

– Największą zaletą zastosowania YoowLine jako formy reklamy jest nienachalny przekaz, jak jest w przypadku ulotek rozdawanych na ulicy. Ludzie jadąc metrem, autobusem, czy stojąc w jednej kolejce mimowolnie patrzą na siebie i zwracają uwagę na ubiór – konkluduje Karolina Hajduk, menedżer projektu z Noidss.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

,,Przywykliśmy raczej na politykę narzekać. Jednak, że w obszarze komunikacji polityka potrafi wykorzystywać pewne narzędzia i taktyki jako pierwsza, a przez to również kreować trendy. " - Konrad Ciesiołkiewicz