Zamknij
Social Media

 

M jak Mobile

Facebook Buzz

WWW Review

YoowLine - reklama, która oszuka prawo?

07Listopad2011

Autor: Witold Sokołowski, Tagi: Noidss, YoowLine

Ulotki i plakaty prędzej czy później lądują w koszu. Słabnie skuteczność reklam w mediach tradycyjnych. Jeśli ktoś szuka nowego sposobu na zareklamowanie swojej firmy lub produktu, to ma szczęście. Katowicka spółka Noidss szykuje nośnik z pogranicza reklamy drukowanej i... mobilnej.

Jakkolwiek kuriozalnie to zabrzmi, chodzi o reklamę na odzieży. YoowLine, bo tak nazywa się nowy produkt, pozornie wygląda jak zwykła koszulka. Nowatorski jest system montowania wymiennych nośników - ze zwykłego T-shirta YoowLine czyni mobilną platformą reklamy, którą może znaleźć się w każdym miejscu o każdej porze. Co więcej, ludzie mogą sobie nawet nie zdawać sprawy, że mają do czynienia z reklamą

Tu przypomniał mi się pomysł firmy bukmacherskiej Betclick. Jak wiadomo firmy z tej branży mają zakaz reklamy i sponsoringu. Szczególnie bolesne jest to w przypadku wydarzeń sportowych, z którymi są na całym świecie kojarzone. W Polsce loga Betclick, czy bwin nie mogą pojawić się więc ani na koszulkach zawodników, ani na okalających boiska bandach.

Pomysł firmy Betclick polegał na wtopieniu w kibicowski tłum hostess. Oczywiście ubranych w koszulki z firmowym logo. Atrakcyjna hostessa nie tylko przykuje uwagę kibiców, ale zawsze może rozdać firmowe gadżety, a w ferworze emocji nawet wymienić się z nimi strojami. Pomysł ten został zresztą skutecznie przetestowany na tegorocznym Wimbledonie. Niestety, podczas EURO 2012, ani później takie rozwiązanie nie przejdzie - jest zbyt oczywiste i nachalne.

„Należy odróżnić sytuację, gdy kibic danego klubu zakłada koszulkę prywatnie – utożsamiając się z ulubioną drużyną lub piłkarzem – od zamierzonego budowania przekazu reklamowego. Trudno sobie wyobrazić, że urząd celny, który odpowiedzialny za ściganie naruszeń ustawy hazardowej – będzie karał każdego, kto nosi odzież z logotypem bukmachera. Nie można zatem następnie karać kibiców na używanie tych gadżetów” – mówi Dominik Jarawka, prawnik Fortuny zakłady bukmacherskie.

Reasumując, wg prawników Fortuny, karze mogą podlegać organizatorzy niecnego procederu, ale nie zwykli kibice. Chyba, że wyglądającym jak zwykły kibic hostessom i stewardom udowodni się udział w kampanii.

Co to ma wspólnego z reklamą YoowLine? Bardzo wiele. Możliwość wykonania nadruku na T-shircie jest dostępna od dawna. Nikt w Polsce nie oferuje jednak możliwości wymieniania aplikacji. Dzięki trwałym i elastycznym rzepom, do których przyczepiane są nośniki, reklamodawca może dowolnie wymieniać aplikacje z różną treścią. Ubrani w taką koszulkę kibice mogą łatwo wmieszać się w tłum w metrze lub autobusie. Do tego stopnia, ze ludzie nie będą zdawać sobie sprawy, że mają do czynienia z reklamą.

– Największą zaletą zastosowania YoowLine jako formy reklamy jest nienachalny przekaz, jak jest w przypadku ulotek rozdawanych na ulicy. Ludzie jadąc metrem, autobusem, czy stojąc w jednej kolejce mimowolnie patrzą na siebie i zwracają uwagę na ubiór – konkluduje Karolina Hajduk, menedżer projektu z Noidss.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...

,,W wizerunkowym świecie wygrywają ci, którzy nie koniecznie wygrywać powinni.Oprócz tego, że żyjemy w świecie wizerunkowym, żyjemy również w epoce technokratyczno-medialnej. " - Piotr Tymochowicz