Zamknij
Wiedza PR - E-PR

Zalety posiadania funkcjonalnych i użytecznych stron internetowych

Michał Hryniszyn, 2013-05-20 00:24:59

W poniższym tekście postanowiliśmy wskazać korzyści i zalety posiadania funkcjonalnych i użytecznych stron internetowych jak również sklepów online w branży motoryzacyjnej na podstawie firmy Yokohama - szóstego pod względem wielkości producenta opon na świecie.

Warto dokładniej przyjrzeć się sektorowi motoryzacyjnemu, ponieważ tworząc stronę WWW czy sklep internetowy według wskazanych poniżej czynników można dotrzeć do potencjalnych klientów właśnie za pośrednictwem Sieci. Według przeprowadzonych w 2012 roku badań, największe szanse na efektywną sprzedaż online mają firmy zajmujące się sprzedażą opon, olei, wycieraczek, żarówek, akumulatorów, jak również bagażników samochodowych.

Funkcjonalności na stronie w sklepie internetowym, na które warto zwrócić uwagę.

  1. Na stronie głównej Yokohama celowo przedstawiono ofertę z podziałem na kategorie. Wszystkie najważniejsze informacje widoczne są od razu bez konieczności przewijania strony.
  2. Strona prawidłowo otwiera się na urządzeniach mobilnych. Dzięki czemu każdy może w dowolnym miejscu i czasie przejrzeć ofertę na urządzeniu, które posiada.
  3. Linki stron i kod strony jest przyjazny wyszukiwarkom.
  4. Intuicyjna nawigacja na stronie. Około 55% użytkowników wskazuje, że najczęstszym problemem na stronie jest odnalezienie szukanych informacji. Z kolei inne badania donoszą, że aż 30% wszystkich kliknięć w Internecie to kliknięcie przycisku „wstecz” – to świadczy najczęściej o błędnie zaprojektowanej nawigacji i nie zaspokojeniu potrzeb użytkownika lub klienta.
  5. Strona otwiera się w popularnych dostępnych przeglądarkach (IE, Mozilla Firefox, Chrome czy też Opera lub Safari).
  6. Logo jest klikane i umożliwia natychmiastowy powrót do strony głównej.
  7. Przejrzysty projekt graficzny zwraca uwagę na elementy istotne. Odpowiedni projekt graficzny strony czy też sklepu internetowego ma za zadanie nie tylko ładnie się prezentować, ale przede wszystkim wyróżnić istotne elementy i uwypuklić najważniejsze obszary, aby użytkownicy z łatwością odnajdywali szukane informacje, które uświadamiają im potrzebę skorzystania z danej oferty. Dobre agencje projektujące strony poprzedzają etap projektowania grafiki, etapem opracowania przemyślanego układu strony i elementów, który ma na celu podniesienie skuteczności serwisu internetowego, wydłużenie spędzanego czasu na stronie przez użytkownika. Dobra agencja jest w stanie znacznie zwiększyć konwersję na stronie - np. czas spędzony na stronie, liczbę zapytań, zainteresowanie usługami.
  8. Wizerunkowe duże zdjęcie kreuje pozytywny przekaz i również wskazuje, czym zajmuje się firma.
  9. Na stronie głównej w widocznym miejscu umieszczone są linki katalogów produktów oraz cenników.
  10. Moduł ‘Nowości’ na stronie głównej. Wielu klientów Yokohama jest lojalnych wobec marki i odwiedzają stronę by poznać najnowszą ofertę. By zwiększyć zainteresowanie ofertą, warto wyeksponować dla nich informacje o nowościach bądź aktualnych promocjach.
  11. Widoczny przycisk umożliwiający przejście do sklepu online.
  12. Spójny graficznie ze stroną główną internetowy sklep firmowy. Spójność graficzna między stronami pozwala użytkownikom zapamiętać firmę, wpływa też pozytywnie na jej rozpoznawalność wśród klientów.
  13. Angielska wersja językowa. Nigdy nie można przewidzieć kto odwiedzi naszą stronę WWW czy sklep internetowy. Dlatego warto zadbać o przetłumaczenie na język obcy.
  14. Na stronie ‘kontakt’ oprócz zwykłych danych adresowych, została wdrożona przejrzysta i intuicyjna mapa pozwalająca szybko i prosto odnaleźć najbliższego dealera.

- „Zajmując się pracami nad stroną firmową Yokohama oraz sklepem online ważne było dla nas skupienie się na najważniejszych funkcjonalnościach, jakie mają znaczenie dla firm w bardzo konkurencyjnej branży motoryzacyjnej. Strony zarówno firmowa jak i sklepu internetowego miały być spójne, przejrzyste i jak najbardziej intuicyjne. Dopilnowaliśmy, by ważne informacje były szybko widoczne i łatwe do odnalezienia przez użytkowników / klientów.” - mówi Michał Hryniszyn dyrektor zarządzający w agencji Migomedia, która wykonała serwis.

Badania dowodzą, że wydłużenie czasu spędzanego na stronie wpływa pozytywnie na większą liczbę zapytań i zamówień. Dzięki wprowadzonym zmianom firma Yokohama umocniła swój pozytywny wizerunek oraz swoją pozycję na rynku polskim. Od momentu wdrożenia nowej strony WWW oraz sklepu internetowego zauważony został wzrost odwiedzin, dłuższy czas spędzony na stronie. Jest to potwierdzeniem powyższych argumentów, że właściwie zrobiona strona WWW czy sklep online przyczynia się do wzrostu zainteresowania ofertą firmy, co także wpływa na zwiększenie jej zysków.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Michał Hryniszyn

Prezes agencji Migomedia.

Ostatnie artykuły tego autoraNie masz strony mobilnej? Znikniesz z Google

21 kwietnia 2015 Google zapowiedziało wprowadzenie zmiany w algorytmie wyszukiwania. Oznacza to, że w wynikach wyszukiwania ...

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...