Zamknij
Prosto z rynku - Marka info

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

Nowy User, 2017-03-08 09:27:09

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 marca połączyły siły tworząc nową markę pod nazwą Awin. Nowy, spójny wizerunek wieloletnich partnerów oraz ujednolicenie oferty to kolejny krok w realizacji misji stania się globalną siecią pierwszego wyboru.


Nowa, ujednolicona sieć obejmuje w chwili obecnej 6000 reklamodawców i ponad 100 000 aktywnych wydawców. Działając od 2000 roku w 15 lokalizacjach na całym świecie, Awin łączy globalny zasięg z lokalnymi kompetencjami.


zanox i Affiliate Window należą do Grupy zanox, utworzonej w 2010 roku w wyniku przejęcia Affiliate Window. W ten sposób powstała największa sieć marketingu afiliacyjnego w Europie. Przez pierwsze cztery lata firmy działały jako niezależnie podmioty. W 2014 połączono je pod wspólnym kierownictwem Marka Waltersa (CEO), Adama Rossa (COO) i Petera Loveday (CTO), którzy wcześniej przez 10 lat kierowali Affiliate Window.


Grupa kontynuowała działalność w Niemczech, Holandii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Skandynawii, Polsce i Brazylii jako zanox, natomiast na rynkach brytyjskim i amerykańskim posługiwała się nazwą Affiliate Window. Przez lata działalności oba podmioty nagradzano za innowacyjne rozwiązania marketingu afiliacyjnego i doceniano za wysokiej jakości obsługę. Wśród najważniejszych wyróżnień należy wymienić Deloitte Rising Star, European Seal of e-Excellence oraz kilka nagród w ramach Performance Marketing Awards w Wielkiej Brytanii i Europie.


W 2016 roku podjęto decyzję o połączeniu obu firm pod ujednoliconą marką Awin. Konsolidacja ma być kolejnym krokiem w budowaniu pozycji lidera i głównego partnera w ramach marketingu efektywnościowego na całym świecie, a nowa, spójna oferta ma zapewnić klientom jeszcze lepsze efekty.


Wcześniej nasza Grupa miała dwa niezwykle utalentowane zespoły w Berlinie i Londynie, które pracowały nad osobnymi technologiami. Dzięki jednej marce możemy połączyć ich siły, a co za tym idzie również mocne strony i umiejętności, koncentrując całą energię na jednym rozwiązaniu. Jesteśmy podekscytowani możliwością wykorzystania zdolności zespołu do realizacji wspólnego celu na drodze do innowacji – mówi Peter Loveday, CTO Awin.


Zmianie nazwy towarzyszy także nowa identyfikacja wizualna. W logo Awin znalazły się trzy trójkąty symbolizujące reklamodawców, wydawców i konsumentów, którzy jednoczą się w ramach sieci.


Nowa tożsamość marki symbolizuje ujednolicony sposób działania w Grupie, a ponadto podkreśla etos łatwego i bezproblemowego dostępu do globalnych rozwiązań partnerskich. Kontynuujemy działania ukierunkowane na postęp na każdym z rynków, zarówno pod kątem obsługi, jak i oferowanej technologii– mówi Mark Walters, CEO Awin.


Wraz z nową marką uruchomiono także spójną globalną platformę. Ujednolicony interfejs Awin.com, dostępny dla reklamodawców i wydawców w każdym kraju, pozwala na swobodny wybór i dołączenie do dowolnego programu afiliacyjnego. Platforma jest dostępna w 10 językach i obsługuje wiele walut. Obecnie można korzystać z niej w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, i Francji. Partnerzy zanox w Polsce, będą mieli możliwość skorzystania z nowej platformy jeszcze w tym roku.


Platforma zapewnia dostęp do wielu zaawansowanych funkcji, w tym:



  • Cross-device tracking: umożliwia klientom śledzenie procesu zakupowego w obrębie różnych urządzeń oraz raportowanie tych danych do reklamodawców i wydawców

  • Payment on Influence: możliwość wynagradzania wydawców za wygenerowanie transakcji na dowolnym etapie ścieżki zakupu oraz raportowanie tych danych w czasie rzeczywistym;

  • Convert-a-link: łatwa konwersja linku produktowego w link śledzący jednym kliknięciem;

  • Swift Payment: możliwość przedpłacania wydawców, przed realnym uzyskaniem środków od reklamodawców;


Zmiany, których świadkami jesteśmy, są wypadkową spójnej, długofalowej polityki firmy, skupiającej w sobie kilka kluczowych czynników, takich jak: jakość świadczonych usług, innowacyjność, analiza oraz połączona z nią strategia. Wszystkie cztery bezpośrednio wpływają na finalną satysfakcję naszych partnerów biznesowych oraz dają solidne podstawy do dalszego rozwoju ich biznesu. Mamy nadzieję, że wprowadzane zmiany będą nie tylko odpowiedzią na potrzeby rynku w zakresie marketingu afiliacyjnego, ale również staną się przyczyną dalszych usprawnień i kreowania trendów w tym sektorze – mówi Mateusz Łukianiuk, Dyrektor Zarządzający polskiego oddziału Awin.


Wraz ze zmianami, na nowej stronie Awin.com wystartował również dział analiz rynkowych. Dzięki niemu, wszyscy klienci będą mieli szybki i łatwy dostęp do danych i trendów globalnych całej Grupy. Znajdą się tam również doniesienia z rynku i aktualizacje branżowe.


Połączenie naszych sieci daje dostęp do niezwykle bogatej i wnikliwej bazy danych. Z kolei nowa platforma umożliwia dzielenie się nimi w szerokim gronem naszych klientów. Wymiana informacji i analiz przebiega z obopólną korzyścią. Dążymy przecież do dalszego rozwoju, którego celem jest tworzenie programów afiliacyjnych przyszłości – mówi Adam Ross, COO Awin.


Więcej informacji o nowej odsłonie marki można znaleźć na stronie Awin.com

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
2
komentarzy
  1. Adam Gie   2017-03-30 14:40:26

    Mi się jeszcze nie zdarzył PP, w którym wszystko by było ok. W każdym miałem jakieś reklamacje.

  2. Janusz Kostecki   2017-03-20 21:25:13

    Z Zanoxem mam dobre doświadczenia, zobaczymy jak będzie spisywał się Awin. Teoretycznie w PL mamy tych systemów sporo, a kiedy zaczniesz testowanie, to wychodzi masakra. Dla porównania - wniosek do programu Travelplanet na Zanox/Awin - rozpatrzone kolejnego dnia. Wniosek do tego samego programu na salesmedia - 2 tygodnie i bez reakcji, ani odpowiedzi na wysłane maile. Katastrofa.

Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...