Co chowa Częstochowa

0
420

Pod koniec ubiegłego roku Częstochowa pokazała, co chowa. Właściwie chciała pokazać zarówno mieszkańcom jak i tym wszystkim, którzy teraz zachęceni działaniami maj ją odwiedzić. Władze miasta, postawiły na zmianę. I to dość odważną. Mieszkańcy miasta z Jasną Górą różnie reagowali na nową kampanię promocyjną, o czym można było się przekonać czytając komentarze choćby w mediach lokalnych. 

Wcześniejsze hasło „Jasne, że Częstochowa” raczej nie było nowatorskim rozwiązaniem. Miasto jest przecież kojarzone z Jasną Górą. I słusznie, że zostało zmienione.

Szkoda, że nikt nie rozwinął dalej pomysłu, co chowa Częstochowa. Z miastem związany był przecież malarz Jerzy Duda—Gracz. Do współpracy można było zaprosić jego córkę Agatę Dudę-Gracz, albo Maję Kleszcz&Kwartet Prowincjonalny, którzy nagrali płytę „Dudzie Graczowi”. Tym bardziej, że jeden z utworów nosi tytuł „A pod Częstochową”.

W samej Częstochowie muzyków jednak nie brakuje. Nawet w spocie promocyjnym wziął udział Frank Parker, perkusista jazzowy, który od kilku lat współpracuje z częstochowskimi muzykami.

Władze miasta na konferencji prasowej przedstawiły następujące cele kampanii:

  • Stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej miasta Częstochowy w oparciu o profesjonalne logo i nawiązującą do niego kampanię.
  • Zaprezentowanie miasta w niebanalny, nowoczesny i atrakcyjny  sposób.
  • Budowa oryginalnej marki miasta kojarzonego nie tylko z Jasną Górą, ale szerzej z tajemnicą i otwartością.
  • Wzmocnienie tożsamości lokalnej wspólnoty mieszkańców.

Źródło: http://www.czestochowa.pl/page/7,aktualnosci.html?id=9941

Przypomnijmy, że Częstochowa dość mocno walczy o to, aby znów być miastem wojewódzkim. To akurat już kwestie polityczne. Wracając jednak do kampanii to należy na nią zwrócić uwagę i życzyć powodzenia, aby działania przyniosły odpowiednie efekty. Zgodnie z zamierzeniami mają one wyglądać następująco:

  • efekt zewnętrzny – profesjonalny wizerunek Częstochowy i spójna wizja marki.
  • efekt wewnętrzny – wzrost zadowolenia i dumy ze swojego miasta, które ma wiele rzeczy do odkrycia.

O efektach będziemy pewnie mogli podyskutować za jakiś czas.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here