Instagram wciąż niedoceniany w branży nieruchomości?

0
324

Królem social mediów nadal pozostaje Facebook, jednak jego młodszy brat rośnie w siłę. W czerwcu ubiegłego roku liczba użytkowników Instagrama na świecie przekroczyła 1 miliard osób, wśród nich znajdziemy również profile deweloperów. Sprawdźmy, jak branża nieruchomości wykorzystuje ten serwis do promocji swoich inwestycji.

Nr 1 wśród deweloperów

W styczniu tego roku liczba użytkowników Facebooka w Polsce wyniosła blisko 17 mln osób, co stanowiło prawie 45% całej populacji (wg danych Napoleon Cat). Popularność tego serwisu wynika przede wszystkim z niskiego progu wejścia (założenie fanpage’u to kwestia kilku minut), dostępu do ogromnej liczby funkcji (Facebook Business Manager), jak i społeczności zgromadzonej wokół serwisu (profile osobiste i firmowe).

Najczęściej na profilach z branży nieruchomości zobaczymy relacje z placu budowy, rzuty z rozkładami mieszkań, zaproszenie na dni otwarte, zapowiedzi kolejnego etapu, zalety okolicy inwestycji oraz wizualizacje, czyli posty o charakterze informacyjno-promocyjnym. Publikacje eksperckie dotyczące zawierania umowy deweloperskiej, udzielania kredytu, wkładu własnego lub sytuacji na rynku nieruchomości pojawiają się rzadziej, co jest związane z koniecznością opracowania merytorycznego materiału.

Pomimo popularności Facebooka, deweloperzy coraz śmielej decydują się na założenie konta na Instagramie. Decyzja jak najbardziej słuszna, bo poza opcją wrzucenia zdjęcia z hashtagiem, serwis ten oferuje dużo więcej możliwości.

1-0 dla Instagrama

Biorąc pod uwagę liczbę odbiorców, Facebook nie ma sobie równych. Jednak to Instagram może pochwalić się najwyższym kwartalnym wzrostem użytkowników (+6,3%), podczas gdy Facebook nie odnotował żadnego, ustępując miejsca Twitterowi (+4,6%) i Linkedin (+3,1%). Zestawienie zamyka Snapchat z ujemnym wynikiem (-15%) (raport Global Digital 2019).

Przeprowadzone przez NapoleonCat badania, wskazują, że 37% użytkowników serwisu stanowią osoby w przedziale wiekowym 18-24. Odsetek ludzi kupujących mieszkania w tej grupie jest mniejszy niż w przypadku grupy w przedziale 24-35. Należy jednak pamiętać, że za kilka lat i Ci młodsi użytkownicy staną się klientami deweloperów. Warto zatem dbać o pozytywny wizerunek również na Instagramie, publikując angażujące treści, stawiając na dobrej jakości zdjęcia i oryginalne hashtagi.

Powiedz to obrazem

Inspirowanie i motywowanie to najważniejsze założenia obecności na Instagramie. Nachalne promowanie swoich usług, namawianie do zakupu na pewno nie sprawdzą się w przypadku tego medium. Ważniejszy od tekstu jest tutaj obraz i to on decyduje o atrakcyjności danego profilu.

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Życie od kuchni ciekawi niejednego, dlatego warto uchylić rąbka tajemnicy i pokazać, co pracownicy robią w wolnym czasie lub jak wygląda siedziba firmy.


Niechlubne zdjęcia ze stocka można wykorzystać do zainspirowania odbiorców wybranymi stylami aranżacji wnętrz lub przedstawić trendy wnętrzarskie królujące w nadchodzącym sezonie. Pamiętajmy, aby w takim przypadku postawić wyłącznie na zdjęcia dobrej jakości.

Inwestycja posiada salę zabaw dla dzieci, prywatną siłownię, klub sąsiedzki?
Pochwal się tym i koniecznie zrób zdjęcie.

Warto zadbać również o aktualność profilu, przedstawiając postęp prac z placu budowy lub prezentując wykończone wnętrze inwestycji.

Działania o charakterze dobroczynnym lub CSR-owym pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, dlatego tym bardziej należy je dokumentować i dzielić się nimi z obserwującymi.

Na targach mieszkaniowych można spotkać wielu potencjalnych klientów, jak również zgromadzić atrakcyjny content na profil.

Przygotowując materiały, pamiętajmy o zachowaniu estetyki, odpowiedniej kompozycji, dobrym oświetleniu i odpowiednim kadrze.


W parze z obrazem idą hashtagi, które są ważniejsze nawet od opisu, głównie dlatego, że zwiększają zasięg posta i pozwalają grupować treści wokół tematu. Warto tworzyć własne, niepowtarzalne hashtagi, odwołujące się do inwestycji lub głównych haseł ją promujących.
Choć nikt nie podejmuje decyzji o zakupie mieszkania wyłącznie na podstawie atrakcyjnego profilu na Instagramie, budowanie pozytywnego wizerunku również w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na proces zakupowy, zbliża klientów do marki i budzi zaufanie, jakże ważne podczas zakupu mieszkania.

Prezentowanie postępu prac na budowie, gotowych mieszkań, dzielenie się życiem firmy, zarówno w godzinach pracy, jak i w czasie wolnym, prowadzenie działań CSR-owych, to pierwszy krok w budowaniu profesjonalnego profilu dewelopera, a w konsekwencji zdobycia klientów, którzy mogą stać się ambasadorami marki.