Jakość ruchu na stronie

0
399

Masz duży ruch na stronie firmowej, ale nie przekłada się on na sprzedaż? Reklamujesz się, ale to wciąż nie daje zamierzonych efektów? Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na te pytania, nie masz się czym przejmować. Nie jesteś sam. Jest to wciąż popularny problem wśród wielu firm. I choć jest on powszechny, nie jest trudny do rozwiązania. W tym artykule przedstawimy sposób weryfikowania użytkowników trafiających na stronę.

Spory ruch na stronie, który nie konwertuje na sprzedaż może wynikać z jego słabej “jakości”. Oznacza to, że na Twoją stronę wchodzą osoby, które wcale jej nie szukały. Może to być następstwem na przykład mylących treści reklam, na które użytkownicy wchodzili, licząc na dotarcie do innych treści. Trudno się więc dziwić, że pomimo ruchu nie osiągamy zamierzonych rezultatów. Na początku warto odpowiedzieć sobie na pytanie do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć. Kim mają być nasi Klienci? W jakim mają być wieku, jakie mają mieć zainteresowania? Po określeniu profilu użytkownika wiemy już, kto nie wpisuje się w naszą grupę docelową. Teraz możemy przejść do pierwszego kroku.

Rozmowa

Skąd wiedzieć, że odbiorcy trafiający na stronę pasują do określonego profilu? To bardzo proste. Jednym z najlepszych sposobów na sprawdzenie tego, kto wchodzi na stronę, jest rozmowa z tymi użytkownikami. Możesz to zrobić za pomocą narzędzia LiveChat. Umożliwi Ci on szybki kontakt z Klientami i da ci dostęp do informacji, które pomogą w ulepszaniu treści umieszczonych na stronie lub w reklamach Google.

Weryfikacja ruchu

Jak więc prowadzić dobre rozmowy? O co pytać? Przede wszystkim warto proaktywnie działać na czacie i zapraszać ludzi do konwersacji. Wystarczy ustawić chat, by wysyłał spersonalizowane zaproszenia, które będą inne na różnych podstronach. Jest to ważne, by zacząć rozmowę — dzięki temu mamy kontekst i domyślamy się, czego dany użytkownik może szukać. Odpowiednio skonfigurowane zaproszenia generują najczęściej około 80% wszystkich rozmów na czacie, co oznacza, że stawiając na proaktywną formę działania czatu, możemy się spodziewać nawet 5 razy więcej rozmów czat na stronie. Inicjując rozmowę, możemy pytać, czego Klient / rozmówca szuka, co go interesuje, czy możemy mu w czymś pomóc. Takie pytania pozwolą nam zbadać, po co dana osoba przyszła, z jakim zamiarem oraz czy wpasowuje się ona w nasz profil idealnego Klienta. Zasada jest prosta — prowadź Go i przypominaj, że jesteś, by mu pomóc. Nie zawsze wszystko na Twojej stronie jest jasne, konsultant może uzupełnić te luki, dzięki czemu masz szansę zatrzymać Klienta.

Źródło:.BespokeChat

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Dane z LiveChat

Nie tylko rozmowa da ci informacje, których potrzebujesz do weryfikacji ruchu. Narzędzie LiveChat także daje takie możliwości dzięki swojej analityce. Dzięki temu dowiesz się, z jakiej strony przyszedł rozmówca, na którą stronę wszedł, ile czasu spędził na stronie. Takie dane dają obraz sytuacji, który możesz wykorzystać na swoją korzyść. To właśnie na podstawie tych danych możesz ustawić wcześniej wspomniane zaproszenia do rozmowy. Oprócz tych danych LiveChat oferuje także raporty z chatów, dzienne i tygodniowe podsumowania, czy filtrowanie odwiedzających stronę.

Źródło:.BespokeChat

Chcesz wypróbować wszystkie funkcjonalności LiveChat?

Dla wszystkich firm LiveChat daje na start 30-dniowy okres próbny. Pozwoli on sprawdzić i wypróbować wszystkie korzyści płynące z tego narzędzia. Będziesz więc mógł za darmo zweryfikować potrzeby użytkowników, zwiększyć sprzedaż poprzez rozmowę na czacie, generować więcej leadów, lub po prostu zapewnić Klientom lepszą i szybszą obsługę. Każdy wygrywa.

 

Aleksandra Hryńczuk
Marketing Specialist
.BespokeChat