Jeden dzień – wart całe życie. Kampania społeczna

0
149

Agencje z grupy Havas oraz Dobro i Platige Image wspierają kampanię informacyjno-edukacyjną „Jeden dzień – wart całe życie” Fundacji Zobacz… JESTEM!

W poniedziałek, 10 września br. wystartowała kampania społeczna „Jeden dzień – wart całe życie” przygotowana przez agencje z grupy Havas dla Fundacji Zobacz… JESTEM! Za produkcję spotu towarzyszącego kampanii odpowiedzialny był dom produkcyjny Dobro, zaś za postprodukcję Platige Image. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na rosnącą skalę problemu samobójstw wśród młodzieży oraz zainspirowanie rodziców do poświęcania dzieciom większej uwagi.

Kampanię społeczną promują działania obejmujące telewizję, radio, Internet, kina oraz reklamę w środkach komunikacji miejskiej. Zaplanowano także aktywności w mediach społecznościowych oraz relacje z mediami. Za realizację kampanii odpowiadają agencje z grupy Havas oraz dom produkcyjny Dobro i studio Platige Image. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Zobacz… JESTEM! specjalizująca się w pomocy dzieciom i młodzieży z problemami emocjonalnymi, takimi, jak depresja, przemoc rówieśnicza czy próby samobójcze.

– Polskie statystyki dotyczące samobójstw są przerażające. Nasz kraj jest na drugim miejscu w Europie pod względem liczby samobójstw osób nieletnich. Tylko w ubiegłym roku ponad 2000 dzieci próbowało odebrać sobie życie. Symboliczny „jeden dzień”, o którym mówi nasza kampania ma przypominać rodzicom o tym, jak ważne jest budowanie bliskiej relacji z dziećmi i jak istotną rolę odgrywa ona w profilaktyce samobójstw – mówi Anna Żurek, Account Director Havas Warsaw, koordynująca prace przy kampanii.

W ramach kampanii powstał serwis www.jedendzien.com.pl, na którym rodzice znajdą materiały informacyjne. Uruchomiono także oficjalne konto na Instagramie pod nazwą @1dzien. Wsparcia kampanii udzielili influencerzy i aktorzy, którzy poruszyli problem samobójstw wśród młodych ludzi i opowiedzieli o kampanii na swoich kanałach w mediach społecznościowych. Powstał również spot telewizyjny w reżyserii Aliaksandra „Saszki” Kanavalau ze studia Platige Image, w którym główne role zagrali Karol Wróblewski oraz Adrianna Ładno.

– Samobójstwa młodych osób to problem, który z powodu swojej niewygodności, często jest zamiatany pod dywan. Stwierdziłem, że warto zacząć rozmowę na ten temat, nagłośnić go i przełamać tabu. Sprawić, żeby ludzie zwrócili na niego uwagę i zaczęli o tym rozmawiać a nie udawali, że nic się nie dzieje. Jeśli naszą  kampanią „Jeden dzień wart całe życie” uratujemy chociaż jedno dziecko, będę bardzo szczęśliwy – mówi Aliaksandr „Saszka” Kanavalau, reżyser spotu.

Działania komunikacyjne wspierające kampanię społeczną „Jeden dzień – wart całe życie” zostały zaplanowane i zrealizowane przez firmy Havas Warsaw, Havas Media, Havas PR Warsaw, Platige Image, Dobro oraz Brandbuddies we współpracy z Fundacją Zobacz… JESTEM! Wszystkie działania są realizowane charytatywnie.