Kompendium wiedzy o public relations

0
544

Na rynku wydawniczym pojawiła się nowa książka: „Marka korporacyjna i jej komunikacja”. To kompendium wiedzy dla specjalistów od public relations, zarządzania marką i szeroko pojętej komunikacji. Autorami monografii są Paweł Bylicki – prezes agencji Public Dialog oraz dr Jarosław Kończak, adiunkt na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.

 

Komunikacja korporacyjna – wyższa forma public relations

„Marka korporacyjna i jej komunikacja” to przewodnik po zagadnieniach związanych z marką korporacyjną, elementami jej budowy, komunikacji, jej roli i funkcji. Czytelnicy otrzymują kompendium wiedzy na temat tożsamości korporacyjnej, wizerunku i reputacji organizacji. Książka opisuje jak stworzyć inspirującą wizję i misję marki, pomaga zrozumieć czym są wartości i kultura korporacyjna. Autorzy stawiają tezę, że komunikacja korporacyjna jest wyższą i bardziej efektywną formą zarządzania w dużych organizacjach niż tradycyjne public relations.

– Pojawiły się nowe formy, nowe kanały wymiany informacji i dotarcia do interesariuszy, ale przede wszystkim jest coraz większa potrzeba integracji przekazu budującego obraz firmy. Zarządzanie komunikacją na tych wszystkich poziomach, tak by organizacja mówiła jednym głosem, miała całościowy, spójny przekaz, to w dużej mierze zadanie komunikacji korporacyjnej. Zarówno rynek, jak i badania pokazują, że jej rola będzie sukcesywnie rosła. Staramy się wytłumaczyć na przykładzie światowych konkretnych case studies, dlaczego reputacja to klucz do serc i umysłów konsumentów – mówi dr Jarosław Kończak, adiunkt na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Połączenie teorii z praktyką

„Marka korporacyjna i jej komunikacja” to 350 stron fachowej wiedzy teoretycznej i praktycznej, zawierającej blisko 130 case studies, tabel i grafik. To pozycja dla wszystkich tych, którzy interesują się dziedziną współczesnego komunikowania marek, ale przede wszystkim praktyków. Pokazuje m.in. jak planować komunikację korporacyjną i jak układać strategię, jak mapować interesariuszy, jakie miejsce w strukturze organizacji powinna zajmować.

– Staraliśmy się, aby teorię podpierać praktyką, dlatego odbiorca otrzymuje liczne przykłady zastosowań rozwiązań przez globalne marki. W monografii dokonaliśmy przeglądu ponad 150 światowych książek dotyczących komunikacji korporacyjnej, żeby przedstawić czytelnikowi aktualne informacje na ten temat. Ponadto, publikacja oparta jest na autorskich badaniach, jakie wykonaliśmy w tym obszarze i zawiera gotowe ćwiczenia do wykorzystania na warsztatach strategicznych przy formułowaniu strategii – powiedział Paweł  Bylicki, CEO agencji Public Dialog.