Koroniewska i Dowbor w nowej kampanii Instytutu Książki

0
331

We wtorek 18 września odbyła się inauguracja kampanii „Mała książka, wielki człowiek” promującej czytanie dziecku już od narodzin. Na konferencji prasowej w warszawskiej bibliotece spotkali się wicepremier, minister kultury – Piotr Gliński, przedstawiciele Instytutu Książki oraz Joanna Koroniewska-Dowbor i Maciej Dowbor – ambasadorzy kampanii.

Znani z telewizji aktorka i dziennikarz – Joanna Koroniewska-Dowbor oraz Maciej Dowbor powiedzieli, że „bez wahania, od razu, nie poznawszy jeszcze żadnych szczegółów” zgodzili się na udział w akcji. Dariusz Jaworski, dyrektor Instytutu Książki, zapowiedział uruchomienie kolejnych projektów wspierających czytelnictwo, a wicepremier Gliński zapewnił o finansowym wsparciu ze strony Ministerstwa Kultury.

To już druga odsłona kampanii zainicjowanej przez Instytut w zeszłym roku. Poprzez działania promocyjne w telewizji, radio, Internecie oraz przestrzeni miejskiej zachęca rodziców, dziadków i opiekunów do tzw. czytania generacyjnego i przypomina o roli książki w życiu dziecka. Przekaz „czytaj dziecku już od chwili narodzin, bo mała książka to wielki człowiek“ będzie konsekwentnie promowany w kolejnych latach, bo jak podkreśla Instytut, tylko cierpliwa edukacja przyczyni się do wzrostu czytelnictwa w Polsce.

Więcej informacji o projekcie „Pierwsze wiersze dla…” i kampanii znajduje się na stronie www.wielki-czlowiek.pl.