LifeTube i Gamellon łączą siły

0
264

Dwie największe polskie sieci partnerskie – LifeTube i Gamellon – podpisują umowę o strategicznej współpracy. Spółki zamierzają współpracować ze sobą w wielu obszarach, m.in. w kwestii sprzedaży i przygotowywania wspólnych ofert, technologii, produkcji treści, optymalizacji sieci, a także PR i marketingu.

Według naszych wspólnych analiz rynek influencer marketingu w Polsce w roku 2017 był wart około 55 mln zł i rok do roku dynamicznie rośnie. Dzięki naszej współpracy i wypracowanej synergii przejmiemy około 60 proc. tego rynku. Pozwoli nam to wprowadzić spójne i profesjonalne standardy na większości rynku i lepiej dopasować się do potrzeb klientów. – mówi Paweł Stano, prezes LifeTube.

Długofalowa współpraca z Gamellon jest elementem strategii LifeTube dot. konsolidacji rynku influencer marketingu w Polsce. Obie spółki nie wykluczają jeszcze mocniejszego jej zacieśnienia w przyszłości. W tej chwili 571 twórców zrzeszonych w obu sieciach ma łącznie ponad 103 miliony subskrypcji i 800 milionów emisji wideo miesięcznie. W 2017 roku łączny watchtime filmów stworzonych przez twórców obu sieci wyniósł ponad 65 tysięcy lat, spółki obsłużyły 404 klientów i 1060 kampanii.

Wśród celów strategicznych spółek są m.in. współpraca z największymi i najbardziej profesjonalnymi podmiotami oraz wspieranie innowacyjnych pomysłów, projektów, koncepcji biznesowych i rozwiązań technologicznych.

Zdaniem zarządzających oboma podmiotami współpraca ma przynieść korzyści zarówno dla klientów, jak i twórców zrzeszonych w obu sieciach. Klienci otrzymają lepszą, znacznie szerszą ofertę i dostęp do twórców 571 kanałów na YouTube, w tym do co drugiego kanału z listy 100 najpopularniejszych w Polsce. To zaś oznacza lepszą dostępność i pełne portfolio twórców z każdej kategorii. Celem spółek jest również standaryzacja działań, profesjonalizacja twórców, podniesienie jakości treści i samych procesów prowadzenia kampanii.

Połączenie potencjału dwóch największych podmiotów na rynku da nam ogromną siłę, zmieni się skala naszych działań, będziemy w stanie tworzyć jeszcze lepszą ofertę i proponować kompleksowe działania nie tylko jako sieci, ale również jako wyspecjalizowane w influencer marketingu agencje. Planujemy współpracę na wszystkich możliwych polach. Nasze spółki mają osobne tożsamości, ale łączą sprzedaż twórców, usługi, komunikację i know-how. – tłumaczy Adam Semik, CEO & co-owner Gamellon

Z kolei twórcy zrzeszeni w obu sieciach mogą liczyć na więcej zróżnicowanych współprac, które przełożą się na wzrost przychodów, wymianę know-how, wspólne inicjatywy, szkolenia, eventy, itp. Takie połączenie da youtuberom lepsze warunki do produkowania treści, wpłynie na ich profesjonalizację, uspójni komunikację, pozwoli na lepszą współpracę z mediami i wymianę know-how z zewnętrznymi podmiotami.