Marka osobista mecenasem i promotorem

31 sierpnia 2018
0
2164

O sile marki osobistej przekonujemy się każdego dnia – nie zawsze zdając sobie z tego sprawę.

W środę 29 sierpnia w Krakowie na Tauron Arenie odbył się koncert zespołu Thirty Second to Mars. Skład to Jared Leto, Shannon Leto i Tomo Milicevic. Support – Natalia Nykiel. Jeszcze jedno wydarzenie, jeden koncert światowej gwiazdy w naszym kraju. Nic niezwykłego. W czerwcu w Warszawie zagrał zespół Queens Of The Stone Age i nie pisaliśmy o marce osobistej. Ale support i kilka zdjęć stało się tym razem pretekstem do napisania o marce osobistej. Magic Recods podsyła nam zdjęcia, Jared Leto wspomina o naszym portalu na Instagramie, więc działamy.

Marka osobista marce osobistej

Z pewnością dużym wyróżnieniem dla artysty jest występ przed gwiazdą. Natylia Nykiel konsekwentnie buduje swój wizerunek. Gdy obserwuje się jej stroje na koncertach i podczas wywiadów, widać że nie tutaj przypadkowości. To dobrze, poważnie podchodzi do budowania wizerunku. Oczywiście ona i osoby z jej najbliższego otoczenia. Nie zależy jej raczej na chwilowym poklasku, bo inwestuje we własną, silną markę osobistą. Nie widać jej na wszystkich możliwych wielkich wakacyjnych festiwalach i najważniejszych imprezach sezonu, w których powoli już się gubimy. Chyba starannie wybierane się imprezy, na których gra. Support Thirty Second to Mars jest najlepszym przykładem.

Czytając książkę Aliny Stasiak „Droga do gwiazd” (wydawnictwo Słowa i Myśli) możemy przeczytać, że „marka osobista to kombinacja wrażeń, skojarzeń, emocji, opinii i wartości, które pojawiają się w umysłach ludzi na widok lub wspomnienie danej osoby. Marka to coś znacznie cenniejszego niż wizerunek, ale wymagającego także więcej pracy nad sobą, ciągłego rozwoju osobistego i spełniania obietnic składanych innym ludziom”.

Natalia Nykiel przykuwa uwagę podczas występów scenicznych nie tylko swoim głosem, ale i wygldądem, czyli charakterystycznymi makijażami i strojem. Dzięki temu publiczność zapamiętuje ją.

Źródło: UNIVERSAL MUSIC POLSKA

 

Występ przed zespołem, który zasłynął najdłuższą trasą koncertową i którego występy są właściwie dobrym widowiskiem na pewno umocni jej wizerunek i pomoże dalej budować silną markę.

Ale nie tylko Natalia Nykiel gra przed bardziej znanymi.

Przed znanymi

Jabłonka to zespół triphopowy, który w informacjach prasowych znajdujących się na wielu portalach i w opisach wydarzeń podkreśla, że na scenie profesjonalnej formacja zagrała po raz pierwszy 18 grudnia 2015 r. w klubie Bogart przed występem Kasi Nosowskiej organizowanego przez Program Trzeci Polskiego Radia.

Skoro zespół z Wrocławia, chociaż w składzie również radomszczanie to debiut pełnometrażowy musiał się odbyć również we wrocławskim klubie. I tak też się stało. Debiut miał miejsce w klubie Vertigo, który na scenie gości znakomitych artystów.

Krakowska marka

Zespół Flue w stolicy Małopolski cieszy się dużym zainteresowaniem. Od wielu muzyków można usłyszeć, że Flue to już dobra krakowska marka. Na ich koncertach nikt nie spodziewa się pustek. Muzycy z Flue postanowili wspólnie tworzyć markę. Mimo że każdy z nich angażuje się w inne projekty muzyczne. Do pracy nad swoim drugim albumem zaprosili m.in. rapera Othello. Fani na kolejnym materiale po debiutanckiej płycie „Influence” znów usłyszą niebanalną muzykę i gościa specjalnego. Czyli znów muzyczne kooperacje i wspólne łączenie sił, których w projektach muzycznych nie brakuje. Promotorem ich muzyki stał się nie kto inny jak związany z Trójką Hirek Wrona. Od samego początku starannie wybierali miejsca, gdzie chcieli prezentować swoją muzykę. Jeżeli kluby w Krakowie to Alchemia i Harris Piano Jazz Bar. Jeżeli festiwale to m.in. T-Mobile Electronic Beats x Nowe Horyzonty we Wrocławiu czy Good Vibe Festival, którego celem jest prezentowanie prezentowanie innowacyjnej, nowoczesnej muzyki łączącej takie style jak funk, soul, jazz, hip hop, elektronika.

Fragment koncertu z klubu Alchemia w Krakowie

 

Wracając jeszcze do książki Aliny Stasiak „Wizerunek się kreuje, a silną markę – buduje”. O czym nie można zapomnieć budując markę osobistą? O charakterystyczności, autentyczności, autorytecie, ważności i spójności. A tego wspomnianym tutaj muzykom nie brakuje.

Aby zbudować markę osobistą potrzeba konsekwencji i wysiłku. Ale gdy już się to osiągnie w łatwy sposób można sprawdzić, czy mamy wpływ na otoczenie. Kasia Nosowska pomogła Jabłonce, Hirek Wrona i Othello wsparli Flue, a czy Natalią Nykiel zainteresują się za granicą? Trzymamy kciuki.