Na YouTube o YouTube

0
200

Co to jest haul zakupowy? Czy wideo popularnonaukowe są popularniejsze od gamingu? Który case z influencerami w Polsce jest najlepiej zbadany? – LIFETUBE BĘDZIE EDUKOWAŁ O YOUTUBIE I INFLUENCER MARKETINGU

Przegląd tematyczny i wideo-wizytówki polskich influencerów, najpopularniejsze formaty na YouTubie, case studies najefektywniejszych kampanii, najlepsze praktyki i eksperckie analizy – to tylko część materiałów, które będą od teraz regularnie publikowane na youtube’owym kanale sieci partnerskiej LifeTube. Start kanału zbiega się również w czasie z otwarciem Bazy Wiedzy na stronie internetowej agencji. Oba wydarzenia są częścią działań edukacyjnych realizowanych z myślą o rozwoju rynku influencer marketingu w Polsce.

Dzisiaj na kanale LifeTube ukazał się pierwszy film z cyklu “case studies”, w którym omówiony został proces realizacji jednej z największej kampanii z youtuberami w Polsce pod hasłem “Internet przechodzi do Play”. Z marką współpracuje już 40 różnych youtuberów. Kampania jest doskonałym przykładem efektywnej współpracy, z której korzyści czerpią wszystkie trzy strony – marka, twórcy i widzowie. O swoich doświadczeniach z uczestnictwa w akcjach marki Play opowiedzieli: Paulina Mikuła (Mówiąc Inaczej), Łukasz Jakóbiak (20m2) oraz Karolina Pielesiak i Natalia Szymaniec (Szparagi). Na pytanie dotyczące przede wszystkim strategii oraz mierzalnych wyników kampanii odpowiedziała Olga Gralińska, digital marketing manager w Play.

 

Na YouTube o YouTube

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Docelowo kanał sieci partnerskiej LifeTube ma stanowić źródło wiedzy na temat YouTube’a i współpracy z influencerami, z którego skorzystać mogą przede wszystkim klienci, marketerzy i wszyscy zainteresowani branżą – zarówno ci, którzy realizowali już kampanie z twórcami internetowymi, jaki i ci, którzy stawiają w tym obszarze pierwsze kroki. Obok case studies kampanii realizowanych we współpracy z youtuberami, na kanale znajdą się także wideo-poradniki przybliżające widzom popularne na YouTube formaty, które w prosty sposób można wykorzystać w budowaniu strategii komunikacji marki. Osoby nie poruszające się jeszcze płynnie w świecie influencerów będą miały także okazję poznać twórców z interesujących ich kategorii, oglądając ich wideo-wizytówki.

Od dłuższego czasu oprócz standardowych briefów, otrzymujemy coraz więcej zapytań o szkolenia, consulting czy prowadzenie wykładów. Sporo jest też maili od początkujących youtuberów, marketerów, którzy muszą “nadrobić zaległości” lub studentów, którzy piszą prace magisterskie na temat YouTube’a. Mamy pięcioletnie doświadczenie w pracy z influencerami, dostęp do statystyk ponad 570 najpopularniejszych kanałów YouTube w Polsce i średnio realizujemy prawie 4 kampanie dziennie dla firm i marek z każdej branży i kategorii. To ogromna ilość wiedzy i wypracowanych najlepszych praktyk, którymi po prostu możemy się podzielić – tłumaczy Kamil Bolek, dyrektor marketingu w LifeTube.

Pigułka wiedzy eksperckiej

Równolegle do rozwoju kanału na YouTube, LifeTube sukcesywnie rozbudowuje Bazę Wiedzy na swojej stronie www, w której znajdują się teksty eksperckie odpowiadające na pytania m.in. o to jak wypromować markę na YouTube, jak wybrać idealnego influencera do współpracy i najskuteczniejszą formę komunikacji, czy jak wykorzystać potencjał youtuberów w e-commerce. Autorami artykułów eksperckich będą zarówno specjaliści z LifeTube, youtuberzy, jak i przedstawiciele marek i współpracujących agencji, którzy opowiedzą o współpracy z influencerami ze swojej perspektywy.

LifeTube nie jest tylko siecią partnerską, MCN-em, ale przede wszystkim wyspecjalizowaną agencją influencer marketingu, która jest w stanie stworzyć, zaplanować i przeprowadzić kampanie digitalowe z youtuberami od początku do końca. Jesteśmy również odpowiedzialni za profesjonalizację i kształtowanie tego rynku w Polsce. Dlatego tak duży nacisk kładziemy na edukację branży, rozwijanie nowych narzędzi badawczych czy szkolenia youtuberów. Postanowiliśmy stworzyć przestrzeń, w której wiedzą mogą podzielić się zarówno nasi specjaliści, jak i zewnętrzni eksperci z podmiotów, z którymi współpracujemy na co dzień. Chcemy żeby influencer marketing był transparentny i opierał się na najlepszych praktykach
– komentuje Paweł Stano, prezes LifeTube.

LifeTube to największa jednonarodowa sieć YouTube w Europie i agencja influencer marketingu. Aktualnie zrzesza 440 twórców wideo o łącznej liczbie subskrypcji przekraczającej 60 milionów. Youtuberzy LifeTube generują średnio 560 mln wyświetleń miesięcznie.