Nietypowa rekrutacja

18 marca 2018
0
966

Agencja K2 we współpracy z OTO Film, SHOOTME Visual Artists oraz klientem opracowała nowy sposób mówienia o rekrutacji w IKEA, w której liczą się przede wszystkim ludzie.

Agencja K2 opracowała nową platformę komunikacyjną prezentującą IKEA jako wyjątkowego pracodawcę, który ceni w ludziach przede wszystkim umiejętność bycia sobą, chęć niesienia pomocy i zmieniania świata na lepsze. Towarzysząca nowemu podejściu do rekrutacji kampania składa się z przygotowanego wspólnie z OTO Film i SHOOTME Visual Artists spotu promocyjnego, inspirowanego prawdziwymi historiami z życia pracowników IKEA i zwieńczonego muzyczną kompozycją Smolika, do której zaśpiewała Oly.

W chwili, kiedy zostaliśmy zaproszeni do tego projektu, wiedzieliśmy, że aby w pełni oddać jego moc, potrzebujemy wyjątkowego zespołu. Mieliśmy świadomość realnego wpływu i chęć przeprowadzenia tej zmiany, a to stało się naszym drogowskazem do osób, które nie tylko zrozumieją znaczenie projektu, ale i rozbudują go na swój unikalny sposób. Do ludzi, którzy tak jak my uwierzą, że nasze działania mogą zmienić podejście do rekrutacji w Polsce – mówi team kreatywny K2: Lotta, Senior Creative & Copywriter i Łukasz Szyszka, Dyrektor Kreatywny.

To wyjątkowy projekt, który mieliśmy przyjemność współtworzyć już na etapie konceptu. Razem z K2 i klientem podczas wspólnych spotkań wymyślaliśmy kolejne filmowe sceny. Mieliśmy poczucie, że wszyscy dążymy do jednego celu, który tym razem był promocją pewnych postaw i wartości w życiu. Naszym zadaniem było dotarcie do ludzi o wysokiej wrażliwości społecznej, bo właśnie takie osoby IKEA chciałaby widzieć w roli swoich pracowników. Mogliśmy szczerze i otwarcie rozmawiać między sobą i szukać autentycznych emocji u autentycznych postaci. Casting przebiegał nietypowo, a znakomita część wybranych bohaterów nigdy wcześniej nie stała przed kamerą i nie gościła na planie filmowym. Szukaliśmy prawdy w każdym elemencie tej układanki, nie tracąc z oczu spójnego charakteru całego filmu. – mówią zgodnie Natalia Jakubowska i Łukasz Gronowski, duet reżyserski z SHOOTME.

Kreacje do prasy, digitalu i na outdoor zostały oparte o 7 portretów bohaterów spotu, wykonanych przez Jacka Kołodziejskiego z SHOOTME.

Agencja K2 opracowała także content na stronę https://www.facebook.com/pracawIKEA/ oraz na specjalny dedykowany kandydatom serwis IKEA.pl/TwojaStronaPracy, który w interaktywny sposób przybliży im kulturę pracy w IKEA oraz pozwoli na stworzenie spersonalizowanej ścieżki aplikacyjnej. Za jego pośrednictwem kandydaci będą mogli starać się o pracę w IKEA po swojemu, niekoniecznie poprzez wysyłkę CV, ale na przykład poprzez podzielenie się rysunkiem, ważną historią, listem motywacyjnym, nagraniem video, życiorysem, czy inną formą wyrażającą ich osobowość. W ten sposób będą mogli aplikować na konkretne stanowiska lub jedynie zadeklarować chęć pracy w IKEA i pozwolić, by to praca znalazła ich.

Działania w zakresie komunikacji IKEA jako wyjątkowego pracodawcy rozpoczęły się już jesienią 2017 roku od stworzenia specjalnej przestrzeni rekrutacyjnej w Warszawie, którą także współtworzyła agencja K2. Twoje Studio Pracy IKEA to pierwsze tego typu miejsce na świecie stworzone z myślą o ludziach, w którym potencjalni pracownicy mogą w przyjaznej atmosferze poznać markę IKEA i jej wartości.

W dzisiejszym świecie tak dużo mówimy o potrzebach konsumentów w zakresie poczucia wpływu, personalizacji usług, świadomym decydowaniu, a stosunkowo mało uwagi w tym zakresie poświęcamy kandydatom. Wierzę, że ten projekt sam w sobie, jak i niestandardowy sposób pracy nad nim z agencjami, stał się inspiracją do szeroko pojmowanych zmian na rynku (nie tylko pracy). mówi Małgorzata Bochenek, Innovation Manager IKEA Retail w Polsce.