Po co jest PR?

25 marca 2018
0
760

Dnia 21 marca br. miała miejsce premiera książki Łukasza Zająca Po co jest PR?, wydana przez Wydawnictwo Słowa i Myśli. To książka, która pozwala nam zbliżyć się do świata public relations i zrozumieć funkcjonowanie agencji PR. Pokazuje, jak pracują specjaliści ds. PRu, kim są oraz w jaki sposób podejmować z nimi współpracę korzystną dla naszej organizacji.

Z sukcesem zarządzaj public relations!

Łukasz Zając opisuje najważniejsze mechanizmy PR oraz zdradza sekrety udanej współpracy z PR-owcami. Podkreśla, że public relations to coś więcej niż tylko komunikacja. Rozumie on PR jako możliwość wywołania zmian w organizacji, otoczeniu i sposobie myślenia odbiorców.

Autor prezentuje wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas realizacji projektów PR oraz przedstawia świeże spojrzenie wielu praktyków, z którymi rozmawiał przy tworzeniu książki.

Książka pokazuje, jak:

  • przygotować się do współpracy z agencją PR;
  • zbudować skuteczną politykę komunikacyjną dla naszej działalności;
  • rozwinąć firmę dzięki innowacyjności i interdyscyplinarności oferowanej w doradztwie PR;
  • z pomocą public relations odnaleźć się w środowisku nowych mediów i komunikacji społecznej;
  • wybrać najlepszy model współpracy ze specjalistą ds. public relations;
  • budować i chronić reputację dzięki public relations;
  • dopasować budżet, czas i wizję sukcesu do możliwości swojej organizacji i agencji PR.

Rekomendacje:

Łukasz Zając w „przewodniku po PR” w sposób przystępny opisuje, czym jest public relations, jakie są jego cechy, przypominając też genezę jego powstania. Autor podaje, w jaki sposób PR ewoluował w ostatnich dziesięcioleciach i latach. Przybliża różnice między PR-em a pozostałymi narzędziami marketingu, sprzedaży czy relacji inwestorskich, z którymi się przenika, czerpiąc z nich i równocześnie wspierając działania zarówno dużych przedsiębiorstw, urzędów, jak i organizacji non profit czy osób. – Michał Gembal, Menedżer, Dyrektor Marketingu i Rzecznik Prasowy Grupy ARCUS

Żyjemy w czasach ciągłego szumu informacyjnego. Stawia to przed przedsiębiorstwami nieustanne wyzwania w zakresie komunikacji. Niektóre z nich wykorzystują narzędzia PR, innym natomiast kojarzą się one z propagandą i manipulacją.

Książka Łukasza Zająca pokazuje, że PR dotyczy obu tych grup – pierwszej przypominając o tym, jak uporządkować działania w tym obszarze, drugiej z kolei wyjaśniając, dlaczego są one ważne. W dobie postępującej profesjonalizacji „Po co jest PR?” to pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą docierać ze swoją komunikacją do właściwych odbiorców. Polecam każdemu. – Jakub Siudyka, specjalista ds. marketingu usług medycznych

Po co jest PR? No właśnie, ten cały PR – dziś odbierany wręcz jako obelga lub synonim gorszych lub jeszcze gorszych manipulacji…

Łukasz Zając próbuje odczarować to pojęcie i pokazać nam „jasną stronę mocy”. W książce znajdziemy alternatywę dla propagandy mylonej z PR-em, zachętę do szukania siły w prawdzie o naszej organizacji i budowania relacji (personal relations) z naszym klientem, partnerem czy lokalną społecznością, opartych na uczciwych zasadach.

Przyznam, że jako kilkunastoletni praktyk mam spory dystans do poradników branżowych. Nie dlatego, że wiem już wszystko, ale z uwagi na to, iż najczęściej rzecz drukowana w świecie marketingu czy komunikacji dezaktualizuje się mniej więcej już w drodze z drukarni do księgarni. Łukasz Zając dokonał optymalnego połączenia niestarzejących się porad z osadzeniem ich w towarzystwie ostatnich zdobyczy techniki i aktualnych trendów w komunikacji. – Jan Zaborowski, konsultant marketingu z kilkunastoletnim stażem, ekspert budowania marki – produktu, firmy, pracodawcy. Właściciel Zaborowski Studio Komunikacji

Autor podjął się zadania edukowania polskich przedsiębiorców, pokazując, ile można zyskać spójnymi i dobrze zaplanowanymi działaniami PR-owymi. Cieszy mnie to tym bardziej, że w pracy z klientami widzę, że podejmują oni często mało spójne działania, a i ich wynik jest wówczas mało zadowalający. Im więcej edukacji w tym zakresie, tym lepiej zarówno dla PR-owców, bo będzie im się pracowało łatwiej, jak i dla polskiego biznesu, bo będziemy mieli bardziej świadomych przedsiębiorców, którzy chętnie skorzystają ze wsparcia specjalistów ds. PR. Książka ta to także świetny przewodnik dla specjalistów z zakresu public relations, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w karierze zawodowej. (…) Bardzo cenne jest to, że Łukasz Zając mocno skupia się na temacie wartości i zaufania w biznesie. – Joanna Ekert, PR-owiec, ekspert komunikacji, autorka bloga PRo-komunikacja.pl

Książka w sprzedaży na www.slowaimysli.pl oraz w najlepszych księgarniach w całej Polsce.