Polityka i publika

0
846

Politycy i partie muszą dbać o swój wizerunek, ponieważ zabiegają o nasze głosy. We wrześniu ubiegłego roku Fundacja ePaństwo zamieściła informację „Jaki PR wokół partii?”.

Teraz mamy już rok wyborczy i powinniśmy umieć na to pytanie odpowiedzieć. Rok wyborczy jest zawsze dobrym czasem. Po pierwsze poznajemy zwycięzcę. W sumie to wybory samorządowe, więc będzie ich wielu, w każdym samorządzie zwycięzca. To zawsze dobry rok dla znanych artystów, którzy cenią swój czas i zdaniem urzędników ceny za ich występy wzrastają, a jeżeli nie wzrastają, to negocjacje z nimi bywają trudne. Mniej zamożnym samorządom nie chcą zaoferować promocyjnej ceny. Na imprezy masowe, święta miast, festiwale dofinansowywane z miejskich budżetów wybierają się mieszkańcy, którzy przecież już za moment będą głosować.

2018 rok to prawdziwy rok obfitości. Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Rosji. Miasta będą organizować strefy kibica. Firmy zacierają ręce. Dziennikarze kupują stopery, żeby mierzyć czas spędzony przez władze i pretendentów do władzy w strefach kibica. Trzeba dobrze sprzedawać numery również po wyborach. Prawdziwe igrzyska przed nami.  Właściwie to już trwają. Agencje i prywatni doradcy realizują zlecenia, bo trzeba dbać o komunikację i unikać wpadek znacznie wcześniej. Niektórych samorządowców i przyszłych kandydatów wspierają nawet posłowie i senatorowie w walce o fotel wójta, burmistrza i prezydenta. Na wyniki poczekamy. Ciekawe jest to, czy prywatni doradcy będą dbać podczas wyborów również o swój wizerunek. Oby wybił się właściwy kandydat. Doradcy mieli czas na dzielenie się swoim doświadczeniem i wiedzą na kongresach i konferencjach oraz szkoleniach skierowanych do samorządów terytorialnych. Jeżeli tego nie wykorzystali to trudno, ale powinni wiedzieć, dla kogo pracują.