Promocja klubów

0
646

Pewnie wiele osób planowało lub planuje otworzyć własny klub muzyczny albo restaurację, w której będzie organizować eventy. To jeden z produktów branży restauracyjnej i klubowej, których nie można pominąć w branży restauracyjnej i klubowej.

W przypadku klubu muzycznego to nic dziwnego. Sama nazwa miejsca wskazuje, że powinien on organizować koncerty. Restauracja, w której na co dzień goście nie oklaskują muzyków może jednak poprzez dobrze zaplanowane eventy zachęcić nowych klientów do spędzenia czasu ze znajomymi właśnie tutaj. Trzeba prowadzić tylko regularne działania oraz odpowiednio dobierać treści i zdjęcia.

Konkurencja na rynku jest duża, dlatego nie można ignorować działań z zakresu promocji i public relations i liczyć, że klientów zachęci do przyjścia wyłącznie dobra lokalizacja naszego klubu, czy niebanalne wnętrza. Jeżeli zapomnimy o RTM, prowadzeniu działań w social media, nie będziemy współpracować z lokalnymi mediami, ośrodkami kultury to z pewnością nie zdobędziemy przewagi na rynku. Restauracja Teatralna w Radomiu stawia na koncerty jazzowe. Zaangażowała się również w organizację festiwalu – Międzynarodowego Festiwalu Jazzu Tradycyjnego. W ubiegłym roku to właśnie tutaj odbył się jeden z koncertów.

Restauracja Teatralna

Restauracja Teatralna podczas koncertu Frank Parker Project

 

Właściciele  Restauracji Teatralna postanowili kontynuować już na własną rękę eventy dla swoich gości, m.in. w marcu odbył się tutaj koncert zespołu jazzowego Frank Parker Project. Nie pominięto działań w mediach społecznościowych, zaproszono również przedstawicieli lokalnych mediów.  W organizację festiwalu, ale już innego zaangażował się również pasjonat – organista, miłośnik organów Hammonda z Kielc prowadzący klub Chicago Organ Music Club. Na profilu klubu oprócz postów związanych ze stałą ofertą klubu nie brakuje i tych poświęconych odbywających się tutaj wydarzeniom.

Żeby wyróżnić się spośród innych miejsc i zachęcić klientów do przyjścia warto nie tylko promować ofertę lokalu i wydarzenia. Przecież sam lokal może być ciekawym miejscem,  jak np. Bogart w małych Gomunicach. Często sami właściciele i pracownicy angażują się w działania promocyjne. Tak jest w przypadku wspomnianego wcześniej Chicago Organ Music Club, którego właściciel angażuje się w promocję wydarzeń, zachęca do przyjścia i zdradza szczegóły organizowanych eventów zarówno na profilu swojego klubu jak i prywatnym.

Pomysłów na promocję nie brakuje również właścicielce klubokawiarni Alternatywa z Kutna, która jako fanka muzyki na żywo zaprasza nie tylko lokalne media na organizowane przez siebie koncerty, ale również osoby odpowiadające za organizację życia kulturalnego w mieście od władz miasta począwszy. Na profilu klubu Alternatywa klienci dowiedzą się już wcześniej o planowanych koncertach. Trzeba przyznać, że działania są regularne i nie ograniczają się wyłącznie do wpisów o wydarzeniach.

Klienci nie pozostają dłużni i jeżeli są zadowoleni z wydarzenia, w którym wzięli udział z czasem sami udostępniają posty i dzielą się informacjami. Ich opinie i komentarze stają się zachętą dla kolejnych osób. Zysk i satysfakcję można połączyć dzięki dobrze zaplanowanym i świadomym działaniom.