Prowly po zmianach

0
588

Prowly, polski startup tworzący oprogramowanie dla branży komunikacji, wprowadził do swojej aplikacji szereg funkcji analitycznych. Głównym celem zmian było wyposażenie działów komunikacji – PR-owców i marketerów – w wiedzę na temat wszystkich działań, jakie prowadzą na platformie: od wysyłek informacji do mediów, po zarządzaniem biurem prasowym.

Najnowsza aktualizacja Prowly ma być odpowiedzią na wyzwania branży public relations wynikające ze zmiany funkcjonowania mediów w Polsce i na świecie.

Obecność na tak rozwiniętych rynkach, jak USA, RPA czy Ameryka Południowa pomaga nam się rozwijać w tempie całej branży PR. Bierzemy też pod uwagę opinie i sugestie użytkowników, którzy na co dzień korzystają z Prowly i chętnie uczestniczą w jego rozwoju – komentuje Sebastian Przyborowski, współzałożyciel i szef ds. produktu. W ten sposób w Prowly pojawiła się m.in. szczegółowa analityka ruchu na biurach prasowych tworzonych na platformie: użytkownicy mogą monitorować wizyty na opublikowanych przez siebie materiałach, źródła ruchu i popularność poszczególnych materiałów. Taka wiedza pozwala najbardziej wartościowe kanały, na których pojawiły się PR-owe komunikaty, a także te, które są zupełnie nieskuteczne.

Przed aktualizacją użytkownicy mogli sięgnąć po tę wiedzę dopiero po integracji z narzędziami typu Google Analytics, co w przypadku wielu firm było niewykonalne lub czasochłonne. Obecnie te informacje dostarcza nasza platforma, bez konieczności sięgania po dodatkowe rozwiązania – dodaje Przyborowski.

Zmiany pojawiły się też w narzędziach do zarządzania bazami mediów i prowadzenia wysyłek. Użytkownicy mogą prześledzić historię poszczególnych kontaktów i ich reakcje na wysyłane treści. W ten sposób łatwo określimy, którzy dziennikarze chętnie korzystają z przesyłanych materiałów, a którzy – z różnych powodów – nie są nimi zainteresowani.

Wykorzystujemy rozwiązania, które w branży marketingowej są coraz powszechniejsze. – tłumaczy Joanna Drabent, CEO i współzałożycielka Prowly. Dzięki takiej technologii, PR-owcy nie muszą już po każdej wysyłce dzwonić do wszystkich dziennikarzy, pytając, czy ją otrzymali. To spora oszczędność czasu i… nerwów. Dla obu stron.

Odświeżony interfejs i wizerunek

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Wraz ze zmianami funkcjonalnymi, Prowly zdecydowało się też na wdrożenie nowego interfejsu. Kluczową nowością jest pionowe menu, które – według autorów platformy – oferuje szybki i wygodny dostęp do informacji, ustawień i akcji, z których użytkownicy korzystają najczęściej. Zmianom uległy także poszczególne widoki w aplikacji, od zarządzania kontaktami w bazie mediów, po statystyki wysyłek czy biur prasowych.

 

Całości zmian towarzyszy re-bradning Prowly. Firma zaprezentowała odświeżoną identyfikację wizualną, od logotypu, przez typografię i kolorystykę, po projekt własnej strony internetowej. W ramach sesji wewnętrznych warsztatów, firma zdefiniowała także swoją misję, spajającą całokształt jej działalności.

Do tej pory towarzyszyła nam aura tymczasowości. Jako młody start-up, codziennie testowaliśmy rozmaite rozwiązania, nabieraliśmy doświadczenia i szukaliśmy drogi w biznesie. Znaleźliśmy swoje miejsce, wiemy kim jesteśmy i co chcemy oferować branży. Naszą misją jest dawanie ludziom niezależności i wspieranie ich supermocy w codziennej, PR-owej pracy. Można powiedzieć, że dorośliśmy.– podsumowuje Drabent.

Prowly zakończyło również trwającą ponad miesiąc kampanię komunikacyjną „Prowly Sezon 3”, której celem było poinformowanie użytkowników o zbliżających się zmianach.