Skaner do biura

Skaner do biura to urządzenie, które powinna posiadać każda szanująca się firma – nawet ta mała i rodzinna. Kiedy pracujemy na co dzień z różnego rodzaju dokumentacją, a także nowoczesnymi technologiami, właściwie nie ma tu czego wyjaśniać. Jednak każdy przedsiębiorca prędzej czy później stanie przed koniecznością wysłania klientowi czy urzędowi dokumentów w wersji cyfrowej. Nie zawsze możemy wygenerować je od razu w pamięci komputera, często punktem wyjścia musi być papier. A wysłanie zdjęcia wykonanego telefonem czy nawet aparatem, wygląda cokolwiek nieprofesjonalnie.

Jeśli i Wy podzielacie nasze zdanie, zapraszamy do lektury poniższego poradnika. Podpowiadamy w nim, jaki skaner do biura jest najlepszy. Prezentujemy różne rozwiązania i omawiamy, jak przełożą się one na realną pracę.

Skaner do biura Ranking
Jaki Skaner do biura?
Ranking najlepszych >>>

Czym jest skaner do biura?

Z pewnością wiecie, co to jest skaner do biura i w jakim celu się go używa, jednak na początek naszego poradnika warto to przypomnieć. Chodzi o urządzenie, które przenosi dokumenty, zdjęcia i inne treści z formy papierowej do cyfrowej. Może zapisywać je w pamięci telefonu, komputera, a nawet… własnej. Posiada systemy optyczne, które dokładnie zapisują wygląd dokumentu. Jeśli dodatkowo połączymy go z oprogramowaniem typu OCR, możemy z naszych skanów uzyskać edytowalny plik.

Skaner do biura
Skaner do biura / Cena, ranking najlepszych i opinie

Jaki skaner do biura wybrać i kupić?

tym wie niemal każdy i nie ma w tym większej filozofii. Często kontrahent czy urząd chce przesłania różnego rodzaju dokumentów w wersji cyfrowych, a my mamy je tylko na papierze. Mowa tu na przykład o instrukcjach obsługi, umowach, fakturach, paragonach, a zwłaszcza dokumentacji z odręcznym podpisem. Pozostaje zatem pytanie, jakiego dokładnie urządzenia potrzebujemy? Żeby wybrać najlepszy skaner do biura, musimy wziąć pod uwagę potrzeby swojej firmy i takie cechy, jak:

  • Wielofunkcyjność,
  • Budowa,
  • Jakość, szybkość, format,
  • Inne atuty.

Zobacz też: Drukarka laserowa kolorowa ze skanerem

Wielofunkcyjny skaner do biura

Zwłaszcza w małych instytucjach i przedsiębiorstwach najczęściej wykorzystuje się wielofunkcyjny skaner do biura. Pozwala to oszczędzić zarówno miejsce, jak i pieniądze. Takie urządzenie przeniesie dokumenty do wersji cyfrowej, ale i działa w odwrotnym kierunku. Pełni bowiem rolę drukarki. Może także posiadać funkcję kopiowania – wkładamy dokument do skanera i odbieramy jego kopie w dowolnej ilości.

Jeśli wybierzemy wielofunkcyjne urządzenie, zawierające w sobie skaner do biura, to najlepiej sięgnąć po model laserowy. Chociaż droższy w zakupie, daje nam o wiele niższe koszty drukowania w przeliczeniu na jedną kartkę. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy do drukowania mamy sporo fotografii – z tym radzi sobie lepiej drukarka atramentowa. Natomiast zupełnie osobny i niezależny skaner do biura także ma swoje zalety. Jeśli w przedsiębiorstwie pracuje wiele osób, a my mamy duże potrzeby czy to drukowania, czy skanowania danych, do urządzenia zawsze będzie kolejka, która spowalnia pracę i spada jej efektywność. W takiej sytuacji sprawdzi się osobna drukarka, kopiarka i skaner do biura.

Sprawdź także: Mały skaner do dokumentów

Budowa skanera do biura

Skupmy się jednak na samym urządzeniu. Jaki skaner do biura jest najlepszy, jeśli chodzi o jego budowę? W takich zastosowaniach raczej nie sprawdza się przenośny skaner ręczny. Skaner płaski to z kolei model, który należy otworzyć, ułożyć kartkę na powierzchni skanującej i rozpocząć skanowanie. Możemy w ten sposób powielać nie tylko pojedyncze kartki, ale także książki i inne treści. To jednak znacznie wydłuża czas skanowania. Gdy mamy do czynienia z dużymi partiami materiału, lepszy jest skaner szczelinowy, inaczej rolkowy. Wsuwamy do środka dokumenty do skanowania, a one zostaną przepuszczone przez odpowiednie urządzenia optyczne.

Jaki skaner do biura
Jaki skaner do biura wybrać i kupić?

Skaner do biura a jakość, szybkość i format

Również parametry skanowania są niezwykle ważne, gdy chcemy wybrać dobry skaner do biura. Jakość skanu najłatwiej ocenić, sprawdzając jego rozdzielczość. Im jest większa, tym bardziej szczegółowy skan uzyskamy. Jednak wartości powyżej 600 dpi polecane są już nie dla dokumentów, a dla zdjęć i grafik, w których każdy niuans jest ważny. Do codziennych zastosowań wystarczy z powodzeniem 300dpi,a przynajmniej zeskanowane pliki nie będą zbyt duże, by zapychać pamięć i długo się ładować.

Może Cię zainteresować: Drukarka laserowa kolorowa ze skanerem do domu

Szybkość skanowania jest priorytetem w firmach, które potrzebują zeskanować duże partie danych. W modelach płaskich jest to zwykle maksymalnie parę kartek na sekundę, choć konieczność ręcznej ich zmiany spowalnia cały proces. W najlepszych rolkowych skanerach skanuje się nawet kilkadziesiąt kartek na sekundę. A co z formatem? Standardowo obracamy dokumentami nie większymi niż A4. Modele oferujące skany A3 przydadzą się w biurach projektowych, architektom, grafikom i innym osobom związanym ze specjalistycznymi wykresami, grafikami, rysunkami w dużym formacie.

Jaki skaner do biura jest najlepszy?

Pora podsumować nasze rozważania! Powyższe cechy i parametry to nie jedyne, czym może nas zaskoczyć najlepszy skaner do biura. Okazuje się, że całkiem sporo urządzeń poza standardowym podłączeniem za pomocą odpowiedniego przewodu do naszego komputera, może działać także bezprzewodowo. Wykorzystuje do tego technologię Bluetooth lub Wi-Fi. Przesyła skany nie tylko na komputer czy laptop, lecz także telefon lub inne urządzenie mobilne. Dodatkowym atutem będzie także dotykowy wyświetlacz, który umożliwia szybsze i wygodniejsze wybranie parametrów skanowania od standardowych przycisków.

Zobacz również: Szybki skaner do dokumentów

Gdzie kupić skaner do biura?

W jakich sklepach najlepiej kupić skaner do biura? Dobrym rozwiązaniem są duże markety z elektroniką i akcesoriami do komputerów. Z kolei przy zakupie większych ilości warto się skontaktować z hurtownią. Otworem stoją przed nami także renomowane sklepy internetowe. Producenci, jakich tam znajdziemy, to na przykład Epson, HP, Canon, Xerox, CZUR, Media-Tech, Brother i inni.

Najlepszy skaner do biura
Najlepszy skaner do biura

Cena skanera do biura

Ile kosztuje skaner do biura? To już zależy od naszych potrzeb. Najtańsze modele znajdziemy za mniej niż 200 zł. Jeśli jednak zależy nam na wysokich parametrach, dużej funkcjonalności i trwałości, musimy wydać znacznie więcej. Profesjonalne urządzenia kosztują nawet do 3000 zł.

Skaner do biura – opinie

Czy wyobrażacie sobie funkcjonowanie w biurze – czy to w domowym, czy w większej firmie – bez odpowiedniego narzędzia pozwalającego przenosić dokumenty papierowe do pamięci cyfrowej? A może dopiero niedawno pojawiła się u Was taka potrzeba – jeśli tak, to jaka sytuacja na nią wpłynęła? Czekamy na opinie o skanerach do biura!

Skaner do biura / Ranking najlepszych

Nie pozostało nam już nic innego, jak zaprezentować Wam polecane i sprawdzone modele. Są to skanery, które cieszą się najlepszymi opiniami wśród użytkowników. Dzięki temu zyskujecie gwarancję udanego zakupu, i to bez długich poszukiwań. Nie przedłużając, pora na ranking najlepszych skanerów do biura!

7.
HP L2763A
Skaner do biura HP

Skaner do biura - Jaki wybrać i kupić? Zobacz pozostaÅ‚e artykuÅ‚y: Brak tagów dla tego artyku³u.

Dodaj opinie lub recenzjÄ™