#StopMowieNienawiści – kampania WP

6 września 2019
0
772

„Dorżniemy watahę”, „Skłamał jak bura suka”, „Musimy walić przeciwnika”. Naganne wypowiedzi osób publicznych, w kampanii Wirtualnej Polski, są powtarzane przez dzieci. W ten sposób WP zwraca uwagę na język debaty publicznej i chce wpłynąć na jego zmianę. Wirtualna Polska tworzy też własny system moderacji komentarzy publikowanych w serwisach, oparty na sztucznej inteligencji.

Wirtualna Polska przygotowała kampanię społeczną #StopMowieNienawiści. W spocie kilkuletnie dzieci czytają na głos kontrowersyjne i nieetyczne wypowiedzi osób publicznych, w tym także ze sceny politycznej, jakie padły w ostatnich latach. W ten sposób WP chce wpłynąć na zmianę języka w przestrzeni publicznej, skłonić odbiorców do refleksji, a samym cytowanym zwrócić uwagę, że ich słowa słyszą wszyscy, także najmłodsi. Dlatego spot kończy hasło: „Dzieci widzą i słyszą. #StopMowieNienawiści”. Podczas nagrywania wszystkie dzieci były pod opieką psychologa.

– W czasie narastającego sporu politycznego przed wyborami parlamentarnymi chcemy zwrócić uwagę, jak ważny jest dobór słów w dyskursie publicznym. Z hejtem mierzymy się na co dzień, a dzieci są na niego najbardziej narażone. To najlepszy czas na refleksję i podjęcie działań – mówi Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego.

Kampanię i wszystkie działania opracował zespół Wirtualnej Polski we własnym zakresie. Wystartują one 6 września i potrwają kilka tygodni. Spot będzie można zobaczyć w wybranych sieciach kin w całej Polsce (Helios, Multikino, CinemaCity) oraz internecie.