Szczecin walczy o pracowników

0
323

Jeszcze przez kilka dni będzie trwać druga edycja kampanii Szczecin Rekrutuje, która ma na celu promocję szczecińskich miejsc pracy. Tym razem kampania jest skierowana do mieszkańców województwa zachodniopomorskiego i województw ściany Polski Wschodniej.

Kampania – tak jak w zeszłym roku – ma na celu zwrócić uwagę na Szczecin, jako na miasto, o którym warto pomyśleć, poszukując pracy i być może rozważyć relokację. Kampania obejmuje województwo zachodniopomorskie oraz pięć województw ściany wschodniej – warmińsko-mazurskie, podlaskie, świętokrzyskie, podkarpackie, lubelskie, które borykają się z problemem bezrobocia.

Obecnie w Szczecinie mamy rekordowo niskie bezrobocie. Nadszedł czas, w którym firmy konkurują o pracowników, a ci dyktują swoje warunki. Szczecin stał się miejscem o szerokim wachlarzu ofert pracy, w których można przebierać – mówi Piotr Krzystek, Prezydent Miasta Szczecina. – Mamy dobre położenie, unikatową zieleń, w kilkadziesiąt minut możemy dotrzeć do dużych, europejskich stolic. Są to atuty, które doceniają nie tylko mieszkańcy Szczecina. Jesteśmy chętni, by przyjąć specjalistów z innych miast, którzy w swoich rodzimych okolicach nie mogą znaleźć zajęcia. – dodaje Piotr Krzystek, Prezydent Miasta Szczecina.

Kto najczęściej rekrutuje w Szczecinie?

Duże firmy z sektora BPO/ITO/SSC, logistycznego, e-commerce, produkcyjnego. Kuszą pracowników już nie tylko atrakcyjnym wynagrodzeniem, ale też licznymi benefitami – mi.in. specjalnie skrojonymi pakietami relokacyjnymi, zwrotami kosztów przejazdu na rozmowę rekrutacyjną, opłaceniem kosztów pobytu na początku zatrudnienia, ubezpieczeniami pracowniczymi, w tym prywatną opieką medyczną. Niektóre z nich finansują też obiady dla pracowników, szkolenia, kursy językowe, żłobki i przedszkola dla dzieci, organizują chill out roomy i imprezy integracyjne.

Kampania rozpoczęła się 15 lutego i potrwa do końca miesiąca, obejmuje internet i outdoor. W 11 miastach – Szczecinie, Gorzowie, Słupsku, Koszalinie, Poznaniu, Białymstoku, Kielcach, Lublinie, Olsztynie, Przemyślu i Rzeszowie zawisło łącznie 41 bilbordów. Specjalnie na rzecz kampanii powstał także folder, który pokazuje jakie benefity proponują szczecińskie firmy i największe zalety miasta. Będzie on rozdawany na uczelniach, wśród studentów oraz na targach pracy.

Do tej pory do kampanii dołączyło 89 firm. Strona www.kariera.szczecin.eu, która zawiera wszystkie informacje o akcji i logo firm odnotowała 55 tys. odsłon. W zeszłym roku przez dwa tygodnie trwania kampanii zwiększone zainteresowanie zauważyła większość firm, których logo znalazło się w kampanijnym serwisie – głównie poprzez ruch na stronach rekrutacyjnych, bezpośrednie pytania o pracę i warunki zatrudnienia (telefonicznie, poprzez kanały społecznościowe) oraz zostawianie CV.

Łączny koszt kampanii Szczecin Rekrutuje to 100 000 tys. zł brutto. Organizacją i promocją kampanii zajęła się Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej Sp. z o. o.

To krótka kampania. Trwa zaledwie dwa tygodnie, więc to już jej ostatnie dni. Niemniej na wyróżnienie zasługuje fakt, że władze miasta rozumieją obecne problemy i starają się wybrać odpowiednie działania komunikacyjne.