Wolność liczy się w każdym wieku – nowa kampania

0
340

W sobotę 15 września ruszyła kampania „Wolność liczy się w każdym wieku”, promująca obchody 100. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego 1918/1919. Zaangażowali się w nią aktorzy i vlogerzy, którzy w najbliższych miesiącach będą aktywnie szerzyć wiedzę o Powstaniu Wielkopolskim wśród Polaków. Kampania realizowana przez agencję 4Frame na zlecenie Samorządu Województwa Wielkopolskiego potrwa do 31 grudnia.

„Jeden z największych militarnych sukcesów w historii polskiej niepodległości zasługuje na pamięć wszystkich Polaków. Chcemy, by każdy bez względu na wiek i miejsce zamieszkania odkrył te karty historii, które dały nam wspólną wolność, jeden język i granice, które tworzą naszą dzisiejszą tożsamość” – mówi Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego, organizator głównych obchodów z okazji 100. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego.

Celem kampanii jest zwiększenie rozpoznawalności Powstania Wielkopolskiego wśród mieszkańców Polski poprzez atrakcyjne w formie i wymowie działania, które zainspirują odbiorców do tego, aby dowiedzieć się więcej na temat przebiegu i znaczenia Powstania Wielkopolskiego. Pomogą w tym zaangażowani w kampanię ambasadorowie: Katarzyna Herman, Jan Wieczorkowski, Olga Kalicka i Mateusz Damięcki. W serii filmów, które od 19 września będą promować kampanię na kanale YouTube, każdy z aktorów opowie o powstaniu widzianym oczami postaci historycznych. W drugiej odsłonie kampanii tematem filmów będzie wolność – która tak jak i hasło kampanii – buduje pomost między pokoleniami.

„Naszym celem jest zwiększenie świadomości Powstania Wielkopolskiego i jego wpływu na naszą wolność wśród wszystkich Polaków – to w końcu największy zwycięski zryw powstańczy w naszej historii, dlatego głośno i z dumą chcemy opowiadać tą historię. Wykorzystamy do tego innowacyjne kanały komunikacji i atrakcyjną formę, która dzięki ambasadorom i vlogerom zwiększy moc oddziaływania” – mówi Małgorzata Piwowarska-Pinilla, Managing Director agencji 4Frame.

Kampania została tak zaprojektowana, by o obchodach 100. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego dowiedzieli się zarówno Ci najmłodsi z pokolenia X i Z, jak i Polacy, którzy wciąż pamiętają walki o wolność.

„Kanały komunikacji dobraliśmy pod kątem poszczególnych grup. Dla każdej z nich stworzyliśmy odrębny angażujący content, by wszyscy odbiorcy otrzymali taką porcję wiedzy, która wciągnie ich w historię powstania głębiej. W tym celu zapraszamy na stronę www.27grudnia.pl, która jest hubem wszystkich działań” – mówi Karolina Wierzbicka, koordynator kampanii z agencji reklamowej 4Frame.

Grupę docelową kampanii stanowią osoby w wieku od 15 do 60 lat. Działania promocyjne będą miały zasięg ogólnopolski, obejmować będą radio, prasę, spot kinowy, media społecznościowe, internet, outdoor, content marketing, współpracę z influencerami i vlogerami. 15 września wystartowały działania PR i szeroko zakrojona kampania display, realizowana również na największych polskich serwisach online. Przez cały czas trwania kampanii prowadzona będzie komunikacja na Facebooku na profilu @27grudnia-Powstanie Wielkopolskie.

Za koncept kreatywny i kompleksową realizację kampanii we wszystkich touchpointach odpowiada agencja 4Frame. Oferta Agencji 4Frame okazała się najlepszą z ośmiu propozycji złożonych w przetargu na przygotowanie i realizację kampanii promocyjnej obchodów 100. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego.