Firmowe wydarzenia jubileuszowe

0
474

Jubileusze, obchody rocznicowe firmy – dlaczego warto je organizować, chociaż nasi sąsiedzi z branży nieoficjalnie uznają, że „nie bawią się w takie rzeczy”, a na nie jednym forum pracownik, który właśnie zamierza odejść napisze, że to zbędny wydatek i kaprys władz firmy.

 

Jedni uważają, że jubileusz to zbędny wydatek. Drudzy, że to szansa na kształtowanie wizerunku firmy. Nie warto pomijać takich rocznic tym bardziej, że są one poświęcone tylko jednej – bo przecież wyłącznie naszej firmie. Obchody mogą przyjmować różny charakter i formę. Niektórzy decydują się na jedną imprezę, na którą zapraszają nie tylko strategicznych klientów, czy kontrahentów, ale również przedstawicieli władz lokalnych, organizacji branżowych i pracowników. Może być kłopotliwe zaproszenie wyłącznie przedstawicieli pracowników firmy. Oczywiście w przypadku pracowników sieci sklepów, czy zakładów przemysłowych,  gdzie przyjęty jest ciągły system pracy, będą poszukiwane inne rozwiązania. Jednak, jeżeli możemy zaprosić wszystkich pracowników, to lepiej zdecydować się na taki krok. Nie warto stawiać na oszczędne rozwiązania i zapraszać tylko przedstawicieli pracowników, bo możemy niepotrzebnie wywołać napięcie i w rezultacie kryzys wewnętrzny, a na forach poczytamy o segregacji w firmie.

Dobre rozwiązanie przyjęła firma Sambud-2 z Krakowa, która w ubiegłym roku obchodziła 25-lecie działalności. Gośćmi podczas uroczystości jubileuszowych byli przedstawiciele najważniejszych organizacji branżowych, których Sambud-2 jest członkiem, czyli Polskiej Unii Dystrybutorów Stali i Hutniczej Izby Przemysłowo-Handlowej. Prezesi obu tych organizacji zabrali głos i podziękowali za dotychczasową współpracę, a Prezes PUDS podkreśliła wkład firmy w rozwój organizacji. Nie zabrakło również przedstawicieli władz lokalnych. Mimo że nie wszyscy mogli być obecni to firma otrzymała oficjalne listy i podziękowania.

Na wydarzenie jubileuszowe zostali zaproszeni wszyscy pracownicy, dla których później zagrał zespół Kombii. W trakcie przypomniano historię firmy, w czym na pewno pomógł film przygotowany z myślą o tej imprezie. Obchody odbyły się w dość niestandardowym miejscu. Firma skończyła wówczas budowę nowej hali magazynowej i to właśnie tutaj odbyło się wydarzenie jubileuszowe, co zresztą pozwoliło podkreślić, że firma cały czas się rozwija i czyni kolejne inwestycje. Ponadto podczas wydarzenia zapowiedziano istotne zmiany, które miały nastąpić w firmie, czyli m.in. wdrożenie systemu SAP Business One. Informacje dotyczące firmy przedstawiono m.in. w formie prezentacji, folderów, wystąpień przedstawiciela władz firmy i dyrektora generalnego. Wyróżnieni zostali również pracownicy z najdłuższym stażem pracy.

Dzięki wydarzeniu jubileuszowemu można przypomnieć o swojej działalności nie tylko lokalnej społeczności, ale zaznaczyć swój wkład w rozwój danej branży, podkreślić swoją pozycję na rynku. Przemyślane sposoby na kształtowanie wizerunku potrafią przynieść dobre rezultaty. W czasie, gdy mowa o rynku pracownika i trudnościami ze znalezieniem specjalistów, firmy powinny ze szczególną uwagą podejść do planowania i organizacji wydarzeń, które wpłyną na ich wizerunek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here