Kampania Społeczna „Zawodowcy 2019”

14 kwietnia 2019
0
567

Firma Jungheinirch, dostawca kompleksowych rozwiązań dla logistyki wewnątrzmagazynowej zmienia stereotypowy wizerunek polskich szkół zawodowych, zachęcając uczniów do wyboru edukacji technicznej. Wszystko w ramach realizowanej przez firmę strategii employer brandingowej i partnerstwa w ogólnopolskiej kampanii społecznej „Zawodowcy 2019”, organizowanej przez Gazetę Wyborczą.

Program prowadzony jest w 6 miastach – Łodzi, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, Tychach i Gdyni. Wykorzystane kanały komunikacji to m.in.: lokalne debaty, spotkania z młodzieżą w szkołach, serwis internetowy www.zawodowcy.eu, magazyn Zawodowcy, a także kampanie: outdoroowa z wykorzystaniem citylightów oraz w mediach społecznościowych. Za realizację projektu po stronie Jungheinirch Polska odpowiada agencja Konkret PR.

Niezawodne zawodówki. Tegoroczna podwójna rekrutacja do szkół średnich to ok. 700 tys. absolwentów podstawówek i gimnazjów biorących udział w naborze w całym kraju. Liczba ta może okazać się zbyt dużym obciążeniem dla liceów, które ze względów infrastrukturalnych i kadrowych będą mogły przyjąć tylko część chętnych. Organizator kampanii społecznej „Zawodowcy 2019” Gazeta Wyborcza oraz jej ogólnopolski partner Jungheinrich Polska proponują alternatywę – edukację techniczną. Szkolenie w konkretnym zawodzie to szansa dla uczniów na szybkie usamodzielnienie się i zdobycie dobrze płatnej pracy. Dla firm zatrudniających techników to możliwość pozyskania świadomych i wykwalifikowanych pracowników.

Głównym celem kampanii „Zawodowcy 2019” jest odczarowanie negatywnego wizerunku szkół zawodowych oraz zachęcenie uczniów do wyboru edukacji technicznej. Akcję w każdym z 6 miast rozpoczęły debaty, w których udział wzięli przedstawiciele lokalnego rynku pracy. Dyskutowali m.in. o rosnącym zapotrzebowaniu na pracowników technicznych. Po odbytych rozmowach kampania przeniosła się do szkół. Tutaj organizatorzy spotykają się z uczniami 8 klas podstawówek i 3 klas gimnazjów oraz ich rodzicami. Do młodych akcja trafi przez dostosowane do nich liczne kanały komunikacyjne – portal edukacyjny www.zawodowcy.eu (w ramach którego powstał m.in. komiks promujący szkoły branżowe), drukowany magazyn pełen infografik i informacji o rekrutacji oraz dynamiczny film Zawodowcy m.in przybliżający uczniom zarobki w konkretnych branżach. Komunikacja nie omija opiekunów, którzy otrzymali dedykowaną zakładkę w serwisie zawodowcy.eu. Ponadto prowadzona jest równoległa kampania w social mediach dla rodziców i uczniów, która trafi nawet do 250 tys. osób. Cały projekt będzie wspierać akcja outdoorowa w postaci citylightów postawionych we wszystkich 6 miastach. „Zawodowcy” mają także swoje stałe miejsce na łamach Gazety Wyborczej, gdzie prowadzony jest cykl redakcyjny dotyczący projektu oraz edukacji zawodowej.

Obecność w programie „Zawodowcy 2019” jest naturalnym elementem strategii employer brandingowej Jungheinrich Polska. Dużą część zatrudnionych w firmie stanowią pracownicy techniczni, dlatego założenia kampanii są przedsiębiorstwu szczególnie bliskie. Zachęcenie młodych ludzi do edukacji zawodowej może pomóc w obniżeniu wciąż rosnącej średniej wieku specjalistów. Jak mówi Katarzyna Majewska, Kierownik Działu Personalnego w firmie Jungheinirch Polska – „Wspieramy i angażujemy się w kampanię Zawodowcy, ponieważ jesteśmy świadomi potencjału edukacji technicznej, zwłaszcza w kontekście luki pokoleniowej, która sprawiła, że brakuje młodych specjalistów. Nauka obsługi i serwisowania naszych urządzeń już w szkole średniej pozwoli wyszkolić zorientowanego w naszym sprzęcie pracownika, który zwiąże się z nami na długie lata bez konieczności natychmiastowej aktualizacji kompetencji i wiedzy teoretycznej”.